Pasy Dla Rowerów, Miejsca Dla Aut I Nowe Rondo. Zmiany W Centrum Mają Ułatwić Życie

Redakcja
Nie tylko rowerzyści, ale kierowcy i piesi powinni być ...
Nie tylko rowerzyści, ale kierowcy i piesi powinni być ... Andrzej Szkocki
Nie tylko rowerzyści, ale kierowcy i piesi powinni być zadowoleni z planowanych zmian w organizacji ruchu. Mają wejść w życie na przełomie maja i czerwca. Łącznie powstanie 3,5 km nowych pasów rowerowych, czyli więcej niż dzisiaj mamy ogólnie.

Na ulicy Rayskiego, planuje się wyznaczenie pasa po północnej stronie jezdni o szerokości 1,5 metra, umożliwiającego łatwiejsze skomunikowanie się z pl. Grunwaldzkim. Nowością – także dla kierowców – będzie minirondo podobne do tego z Bezrzecza, które pojawi się na skrzyżowaniu ul. Mazurskiej z ul. Rayskiego.


Tu będą drogi rowerowe

W tym roku cykliści zyskają brakujący odcinek drogi od szkoły salezjańskiej aż do bramy głównej Cmentarza Centralnego. Na al. Wyzwolenia – rowerzyści będą mieli do dyspozycji szlak od pl. Żołnierza Polskiego aż do „Galaxy”. Trzeci odcinek drogi dla jednośladów połączony z al. Wyzwolenia, poprowadzi przez Plac Żołnierza Polskiego, a następnie obok Bramy Królewskiej, budowanej filharmonii aż do parku Żeromskiego.

Droga dla miłośników jednośladów powstanie po tej samej stronie co siedziba sądu. Zmiany nie tylko dla rowerzystów czekają nas na al. Niepodległości. Szczecińska Energetyka Cieplna będzie w tym roku wymieniać sieć przy tej arterii. W związku z tym czeka nas zmiana układu drogowego.

Dotychczasowe miejsca parkingowe przy torowisku zostaną przeniesione pod linie kamienic – tutaj będzie dopuszczone parkowanie ukośne, jednocześnie w ich pobliżu zostanie wybudowana droga dla rowerzystów o szerokości 2 metrów. Natomiast jezdnia alei zostanie przesunięta w kierunku torowiska.


Co nowego na ulicy Piłsudskiego

Na odcinku od pl. Grunwaldzkiego (poprzez pl. Odrodzenia) do pl. Szarych Szeregów planuje się wyznaczenie dwóch pasów ruchu ogólnego szerokości po 3 m, pasa rowerowego szerokości 1,5 m oraz pasa postojowego na jezdni szerokości 2,5 m umożliwiającego równoległy postój całego pojazdu na jezdni.

Na odcinku od pl. Szarych Szeregów do pl. Grunwaldzkiego planuje się wyznaczenie dwóch pasów ruchu szerokości 3 m, pasa rowerowego 1,5 metra szerokości oraz pasa postojowego umożliwiającego równoległy postój pojazdów częściowo na jezdni i chodniku. Celem umożliwienia płynniejszego wjazdu na ronda projekt przewiduje wprowadzenie trzech pasów ruchu ogólnego, bezpośrednio przed skrzyżowaniami.


Na al. Piastów zaparkujemy ukośnie i równolegle

Na odcinku od pl. Szarych Szeregów do ul. Jagiellońskiej postój pojazdów odbywać się będzie w całości na chodniku pod skosem. Na odcinku od ul. Jagiellońskiej do pl. Kościuszki planuje się ogólnie wyznaczenie dwóch pasów ruchu ogólnego szerokości po 3 m, pasa rowerowego szerokości 1,5 metra oraz pasa postojowego na jezdni szerokości 2,5 metra umożliwiającego równoległy postój całego pojazdu na jezdni (na zdjęciu ten odcinek al. Piastów).

Na odcinku od pl. Kościuszki do Jagiellońskiej planuje się ogólnie wyznaczenie dwóch pasów ruchu szerokości 3 m, pasa rowerowego 1,5 metra szerokości oraz pasa postojowego umożliwiającego równoległy postój pojazdów częściowo na jezdni i chodniku. Na odcinku od ul. Jagiellońskiej do pl. Szarych Szeregów postój pojazdów odbywać się będzie w całości na pasie postojowym zlokalizowanym na jezdni.

Na odcinku od pl. Kościuszki w kierunku ul. Mieszka I planuje się ogólnie wyznaczenie dwóch pasów ruchu ogólnego – szerokości po 3 m, pasa rowerowego szerokości 1,5 metra oraz pasa postojowego na jezdni szerokości 2,5 metra, umożliwiającego równoległy postój całego pojazdu na jezdni. Na odcinku od ul. Narutowicza do pl. Kościuszki planuje się wyznaczenie dwóch pasów ruchu szerokości 3 m, pasa rowerowego 1,5 metra szerokości oraz pasa postojowego umożliwiającego równoległy postój pojazdów częściowo na jezdni i chodniku.


Dlaczego zmiany?


Marcin Charęza, kierownik Zespołu
ds. Organizacji Ruchu Urzędu Miasta Szczecin

Mając na uwadze planowane wprowadzenie Szczecińskiego Roweru Miejskiego (SRM) oraz planowaną budowę dróg dla rowerów m.in. w ciągu ul. Ku Słońcu, al. Niepodległości, al. Wyzwolenia, oraz pl. Żołnierza Polskiego przystąpiono również do prac mających na celu wprowadzenie pasów rowerowych łączących ze sobą poszczególne stacje SRM. Projekt przewiduje również korektę lokalizacji przystanków komunikacji miejskiej oraz wyznaczenie miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych. Zostanie wyznaczonych około 90 nowych miejsc postojowych.

Jan Błachowicz, konferencja mistrza UFC

Wideo

Materiał oryginalny: Pasy Dla Rowerów, Miejsca Dla Aut I Nowe Rondo. Zmiany W Centrum Mają Ułatwić Życie

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie