Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Patronat MMRzeszów: Wczoraj odbyła się kampania "Kiedy 1+1=3" w Rzeszowie

Redakcja
20 czerwca odbyła się ostatnia akcja edukacyjna w ramach Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa. Mieszkańcy Rzeszowa oraz turyści, którzy przybyli na Rynek Główny, mogli skorzystać m.in. z bezpłatnych porad ginekologa i doradcy rodzinnego.

Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3" po raz pierwszy zawitała do Rzeszowa. Jest ona odpowiedzią na potrzeby społeczne - aż 51% młodych Polaków uważa, że edukacja na temat życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych, którą młodzież otrzymuje w szkole jest niedostateczna.
Z badania CBOS przeprowadzonego w ramach III edycji Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3" wynika, iż również dziadkowie – rodzice młodocianych rodziców skrytykowali stan wiedzy przekazywanej w szkole. Według nich zajęcia nie są prowadzone przez odpowiednio przygotowaną kadrę, za mało mówi się o antykoncepcji i konsekwencjach rozpoczęcia współżycia seksualnego.
Podczas akcji w namiocie kampanii można było skorzystać z porad ekspertów: ginekologów – dr n. med. Tomasza Łozińskiego, dr. n. med. Krzysztofa Cebulaka, edukatora seksualnego i doradcy rodzinnego – Piotra Kalbarczyka z Towarzystwa Rozwoju Rodziny, które objęło patronat honorowy nad kampanią. Odwiedzający Rynek Główny mogli otrzymać broszury edukacyjne „Przewodnik po antykoncepcji czyli jak świadomie planować rodzinę" oraz wziąć udział w quizach edukacyjnychz nagrodami. Parom, które świadomie planują rodzinę porad udzielała położna Barbara Woźniak ze Szkoły Rodzenia z Centrum Medycznego Pro-Familia. Najmłodsi goście kampanii licznie uczestniczyliw zabawach związanych z tematem rodziny prowadzonych przez animatora.
Nieświadomość i beztroska szybko może zmienić dotychczasowe życie nastolatków, a niekiedy nawet prowadzić do dramatów rodzinnych związanych z pojawieniem się niechcianej ciąży. Nierzadkie są sytuacje, kiedy nastolatki rodzą dzieci, a media informują o noworodkach porzucanych na śmietnikach. We współczesnym świecie wiedza w tym zakresie ma szczególne znaczenie. Potwierdziły to kolejne przeprowadzone na potrzeby kampanii badania CBOS[1].
„Wczesne rodzicielstwo jest skutkiem słabej edukacji seksualnej w szkołach, ale także braku rozmów w domu z rodzicami na tematy związane z dojrzewaniem, inicjacją seksualną, ale przede wszystkim rozmów o odpowiedzialności czy szacunku, jakie się wiążą z rozpoczęciem życia seksualnego" – mówi Piotr Kalbarczyk, edukator seksualny z Towarzystwa Rozwoju Rodziny.
Według wyników badania CBOS* 73,2% młodych ludzi podziela opinię, że stosowanie antykoncepcji świadczy o dojrzałości i świadomym podejściu do kwestii planowania rodziny.
Akcja w Rzeszowie zakończyła Miesiąc Świadomego Rodzicielstwa celowo skoncentrowany wokół Dnia Matki, Dnia Dziecka i Dnia Ojca, aby w tym czasie przypomnieć o ważnych sprawach decydujących o kształtowaniu się szczęśliwej rodziny. Akcja inaugurująca kampanię odbyła sięw Zielonej Górze, potem odwiedziliśmy Kraków, Katowice i Kielce.
Tradycyjnie patronat honorowy nad kampanią objęli: Polskie Towarzystwo Ginekologicznei Towarzystwo Rozwoju Rodziny. Inicjatorem Kampanii jest firma Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o. – patron świadomego rodzicielstwa.
Więcej informacji na stronie internetowej www.swiadomerodzicielstwo.com.
[1] Badanie CBOS przeprowadzone na potrzeby Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa „Kiedy 1+1=3", kwiecień 2008, reprezentatywna próba ogólnopolska 495 osób w wieku 13-21 lat.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Patronat MMRzeszów: Wczoraj odbyła się kampania "Kiedy 1+1=3" w Rzeszowie - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto