Dwa nowe spoty reklamowe Pepsi spotykają się ze zróżnicowanym odbiorem. Jedni doceniają odwagę, drudzy są wzburzeni nieuczciwym zagraniem związanym z przywłaszczeniem postaci konkurenta. Wielu jest jednak przyzwyczajonych ponieważ "wojna" pomiędzy tymi producentami napojów toczy się już od bardzo dawna.
W reklamach postacie przedstawiono w wakacyjnej odsłonie. Pierwszy spot prezentuje Mikołaja, który podczas wakacyjnej imprezy na plaży podchodzi do baru i wybiera puszkę Pepsi. Barmanowi tłumaczy krótko: – Mam wakacje.
W kolejnej reklamie ukazane są niedźwiedzie polarne na jachcie. Przypłynęły one na biegun po rodaków, których zabierają na wakacje. W tym spocie ponownie przedstawiona jest wakacyjna przerwa od Coca-Coli. Misie zostawiają ją, bowiem na brzegu.
Kampania marketingowa jest związana ze spadkiem rocznej sprzedaży Pepsi i Diet Pepsi w USA o 5 procent. Spowodowało to utratę drugiego miejsca w rankingu Beverage Digest, wskazującym najpopularniejsze napoje bezalkoholowe w USA.
Duży wpływ na tego typu działania ma amerykańskie prawo, które zezwala na przedstawianie w spotach konkurencji. Czy jednak tym razem nie posunięto się za daleko? Ocenę pozostawiamy konsumentom.
Poniżej filmiki przedstawiające najnowsze reklamy przygotowane przez Pepsi:
Reklama Pepsi ze Świętym Mikołajem
Reklama Pepsi z niedźwiadkami
Jak wyprać kurtkę puchową?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?