Pięć linii metra w Warszawie. Ratusz planuje kolejne nitki podziemnej kolejki. Tak mogą przebiegać

Redakcja Warszawa
Redakcja Warszawa
Anna Lewandowska radna Dzielnicy Ursus
Metro w Warszawie. Kolejne linie metra mają ruszyć z Gocławka do Ursusa i Tarchomina na Wolę oraz Ochotę. Poznaliśmy szczegóły studium rozwoju miasta. Zakończenie prac nad nim ma rozpocząć konsultacje społeczne, ale do kolejnej nitki podziemnej kolejki jest jeszcze daleka droga. Szczegóły poniżej.

Prace nad studium rozwoju miasta trwają od 2018 roku. Od kilku dni w mediach krążą zaś nieoficjalne informacje o tym, co znaleźć się ma w dokumencie. Z jego treścią zapoznali się na razie radni stolicy. Oprócz już powstającej trzeciej nitki podziemnej kolejki, powstać mają jeszcze dwie kolejne, łączące Gocławek z Ususem i Tarchomin z Wolą oraz Ochotą. W sumie Warszawa będzie miała pięć nitek metra.

- W studium zakłada się, że nadrzędnym środkiem miejskiego transportu zbiorowego w Warszawie pozostanie metro. Ustala się, że docelowo sieć metra będzie składała się z pięciu linii - komentuje na swoim Facebooku radna dzielnicy Ursus Anna Lewandowska.

Ratusz planuje nowe nitki metra w Warszawie

Przebieg wszystkich warszawskich linii metra, wraz z pierwszymi trzema, według słów radnej miałby być następujący:

  • 1) M1 w relacji Kabaty – Młociny,
  • 2) M2 w relacji Ursus Płn. – Marymont: Ursus Niedźwiadek, Szamoty, Ursus Płn.
  • 3) M3 w relacji Stadion − Żwirki i Wigury;
  • 4) M4 w relacji Myśliborska – Wilanów;
  • 5) M5 w relacji Ursus Niedźwiadek – Gocławek: Szamonty, Ursus, Pl. Tysiąclecia, Skorosze

Gdy prace nad studium się zakończą ruszyć powinny konsultacje społeczne. Jednak nawet ich pozytywny wynik nie oznacza, że warszawska kolejka podziemna faktycznie powstanie - na to potrzeba jeszcze pieniędzy, których miasto w tej chwili nie posiada. Ostateczną wersje przebiegu poszczególnych linii powinniśmy poznać w 2023 roku.

Parkingi priorytetem

Jak zaznacza radna, warto zwrócić uwagę na zakres polityki parkingowej: zapewnienie racjonalnego wykorzystania miejsc postojowych oraz odpowiedniej rotacji w rejonach o wysokim popycie parkingowym powinna zapewniać
Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego.

W celu zapewnienia użytkownikom samochodów możliwości komfortowego, sprawnego i szybkiego dojazdu do centrum miasta z wykorzystaniem transportu zbiorowego, zakłada się, że istotnym elementem systemu parkingowego Warszawy będzie rozbudowany system parkingów Parkuj i Jedź.

W rejonach, gdzie zbyt duża dostępność miejsc parkingowych może spowodować przeciążenie układu drogowego, a jednocześnie zapewniona jest obsługa komunikacyjna za pomocą wysoko wydajnego transportu zbiorowego, należy dążyć do ograniczania liczby miejsc parkingowych w nowo realizowanych inwestycjach budowlanych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

iPolitycznie - Fogiel: bon-moty Korwin-Mikkego nie naprawią ekonomii

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie