Prace nad studium rozwoju miasta trwają od 2018 roku. Od kilku dni w mediach krążą zaś nieoficjalne informacje o tym, co znaleźć się ma w dokumencie. Z jego treścią zapoznali się na razie radni stolicy. Oprócz już powstającej trzeciej nitki podziemnej kolejki, powstać mają jeszcze dwie kolejne, łączące Gocławek z Ususem i Tarchomin z Wolą oraz Ochotą. W sumie Warszawa będzie miała pięć nitek metra.
- W studium zakłada się, że nadrzędnym środkiem miejskiego transportu zbiorowego w Warszawie pozostanie metro. Ustala się, że docelowo sieć metra będzie składała się z pięciu linii - komentuje na swoim Facebooku radna dzielnicy Ursus Anna Lewandowska.
Ratusz planuje nowe nitki metra w Warszawie
Przebieg wszystkich warszawskich linii metra, wraz z pierwszymi trzema, według słów radnej miałby być następujący:
- 1) M1 w relacji Kabaty – Młociny,
- 2) M2 w relacji Ursus Płn. – Marymont: Ursus Niedźwiadek, Szamoty, Ursus Płn.
- 3) M3 w relacji Stadion − Żwirki i Wigury;
- 4) M4 w relacji Myśliborska – Wilanów;
- 5) M5 w relacji Ursus Niedźwiadek – Gocławek: Szamonty, Ursus, Pl. Tysiąclecia, Skorosze
Gdy prace nad studium się zakończą ruszyć powinny konsultacje społeczne. Jednak nawet ich pozytywny wynik nie oznacza, że warszawska kolejka podziemna faktycznie powstanie - na to potrzeba jeszcze pieniędzy, których miasto w tej chwili nie posiada. Ostateczną wersje przebiegu poszczególnych linii powinniśmy poznać w 2023 roku.
Parkingi priorytetem
Jak zaznacza radna, warto zwrócić uwagę na zakres polityki parkingowej: zapewnienie racjonalnego wykorzystania miejsc postojowych oraz odpowiedniej rotacji w rejonach o wysokim popycie parkingowym powinna zapewniać
Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego.
W celu zapewnienia użytkownikom samochodów możliwości komfortowego, sprawnego i szybkiego dojazdu do centrum miasta z wykorzystaniem transportu zbiorowego, zakłada się, że istotnym elementem systemu parkingowego Warszawy będzie rozbudowany system parkingów Parkuj i Jedź.
W rejonach, gdzie zbyt duża dostępność miejsc parkingowych może spowodować przeciążenie układu drogowego, a jednocześnie zapewniona jest obsługa komunikacyjna za pomocą wysoko wydajnego transportu zbiorowego, należy dążyć do ograniczania liczby miejsc parkingowych w nowo realizowanych inwestycjach budowlanych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Samsung Galaxy Watch5 SM-R900 40mm Złoty
Waga: 28,7 gWymiary: 40,4 x 39,3 x 9,8 mmModel zeg…
kup teraz

Apple Watch 8 Cellular 41mm Grafitowy z bransoletą mediolańską w...
apple watch series 8 olśniewa dużym niegasnącym wy…
kup teraz

HUAWEI Watch Fit 2 Classic Biały
Ekran AMOLED o przekątnej 1.74 cala z ultrawąskimi…
kup teraz

Huawei Watch GT 3 42 mm Active Biały
elegancka 42-milimetrowa tarcza smartwatcha huawei…
kup teraz

Garmin Vivoactive 4S Biały
SmartwatchGARMIN Vivoactive 4s Biały z różowozłoty…
kup teraz

Withings Activite Steel HR Sport Biały
Steel HR Sport to hybrydowy smartwatch specjalnie …
iPolitycznie - Fogiel: bon-moty Korwin-Mikkego nie naprawią ekonomii