Na ulicach Warszawy pojawił się pierwszy zasilany prądem przegubowy autobus miejski. Jest wyposażony w klimatyzację, elektroniczną informację, monitoring oraz systemy przeciwpożarowe, a ponadto dualne zasilanie - z pantografu oraz złącze typu “plug”. Będzie jeździł początkowo na linii 175, później zaś 503.
Na tym jednak nie koniec. Miasto ma dalekosiężne plany przebudowy stołecznej komunikacji. - W przyszłym roku chcemy zamówić 130 przegubowych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Wartość tego projektu wyniesie ponad 400 mln zł, z czego 180 mln dofinansuje nam Unia Europejska. Za trzy lata z Traktu Królewskiego znikną wreszcie autobusy zasilane olejem napędowym a po Krakowskim Przedmieściu i Nowym Świecie będą kursowały już wyłącznie ciche i ekologiczne pojazdy elektryczne – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.
Zaletą autobusów elektrycznych jest niski koszt eksploatacji oraz brak zanieczyszczeń związanych wytwarzaniem spalin. Autobusy elektryczne są eksploatowane w Warszawie od wielu lat. Wiosną 2018 do stolicy zawita ich kolejna partia.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?