O tym, że znana na całym świecie marka przymierza się do otwarcia sklepu w Polsce informowaliśmy w sierpniu. Już wówczas było wiadomo, że sklep w Warszawie otwarty zostanie w Domach Towarowych Wars Sawa Junior i zapowiadany był jako pop-up store. Co to oznacza? Pop-up store zazwyczaj otwiera się na określony czas np. kilka miesięcy. Wiemy, że póki co UNIQLO podpisało umowę na rok.
Pierwszy sklep UNIQLO w Polsce. Otwarcie znanej międzynarodo...
Skąd akurat decyzja o takim rozwiązaniu? Zapytaliśmy o to Taku Morikawe, CEO EU UNIQLO: Do Polski przymierzaliśmy się tak naprawdę od kilku lat. Potem jednak nastał COVID i pokrzyżował nam plany. Teraz chcemy lepiej poznać polski rynek, zapoznać z naszymi produktami klientów i stąd decyzja by otworzyć pop-up store - tłumaczy.
Mimo, że 800 mkw. to sporo prawdopodobnie przekształcenie w stały sklep może wymagać jeszcze większej powierzchni
Jak dodaje Morikawa lokalizacja jest fantastyczna i wyobraża sobie by zostać tu na stałe i przekształcić go w stałą lokalizację. Sklep ma 800 mkw. powierzchni handlowej rozlokowanej na dwóch piętrach budynku Junior. Kierownikiem sklepu została Agata Bojas, która przez lata pracowała w londyńskich oddziałach UNIQLO. Jak powiedziała, wprowadzenie marki do Polski było jej marzeniem. Podczas oprowadzania nas po sklepie wspomina, że na dziś pop-up store zawiera najbardziej podstawowe przedmioty z oferty UNIQLO. Na tej powierzchni więcej się po prostu nie zmieści. Być może zatem sklep zostanie na stałe z podstawową ofertą, a kolejny będzie już większy z szerszym asortymentem.

Produkty najwyższej jakości
Sklep dzieli się tradycyjnie na działy kobiecy, męski i dziecięcy - ten ostatni jest zdecydowanie najmniejszy. Produkty dla kobiet i mężczyzn się nieco między sobą zacierają. Wiele z nich można uznać za unisex - np. spodnie, koszule, kurtki czy golfy. Wszystko zależy od tego kto w czym dobrze się czuje, jak słyszymy. UNIQLO stawia na produkty ponadczasowe. Nie gonią za modą. Mają swoją politykę. Produkty mają być wysokiej jakości i służyć nam przez lata.
- Chcemy by klienci w Polsce nas poznali. Zobaczyli co mamy do zaoferowania, czyli przede wszystkim jakość - mówi Morikawa. - Przyświecają nam japońskie wartości, jak prostota połączona z długowiecznością produktu. Zarówno jego uniwersalność, ale też trwałość i także projekt. Staramy się słuchać naszych klientów - dodaje.
Najwyższa jakość i współprace z gwiazdami
Jednym z najbardziej znanych na świecie ambasadorów marki jest Roger Federrer. Na stronie internetowej UNIQLO zobaczymy ulubione produkty Federrera, a także jego kolekcje ubrań dostępnych w sieci. Są tam chociażby czapki czy odzież sportowa. Wśród ambasadorów jest też japoński tenisista Kei Nishikori. UNIQLO współpracuje też z dwoma tenisistami, którzy uprawiają tę dyscyplinę sportu na wózkach inwalidzkich. Oprócz tego chociażby Ayumu Hirano, który jest złotym medalistą olimpijskim w snowboardzie z Pekinu (2022), a także australijski golfista Adam Scott.
W sklepie znajdziemy kaszmirowe czapki czy swetry. Musimy jednak liczyć się z ceną jaką trzeba zapłacić za te produkty i nie będzie ona niska. Zarówno Taku Morikawa i Agata Bojas opowiadali nam o produktach typu heattech. To znaczy ogrzewających nas zimą. Zamiast zakładania kilku warstw ubrania marka oferuje specjalne cienkie long sleeve, które utrzymują ciepło w naszym organizmie. Przekonamy się wkrótce czy faktycznie Polacy się zakochają.

Póki co niestety nie zostanie zmigrowany system sklepu internetowego
Dostawy będą nadal do domu, bez możliwości odbiory w sklepie. W sklepach będą kasy samoobsługowe natomiast tradycyjne raczej będą do obsługi transakcji gotówkowych czy zwrotów. W dniu otwarcia możemy spodziewać się promocji. To coś co nie zdarza się aż tak często. UNIQLO nie organizuje regularnych wyprzedaży czy Black Friday. To marka, która stara się zachęcić nas do pierwszych zakupów byśmy zostali stałymi klientami.
Co ciekawe, gdy UNIQLO rekrutowało pracowników do swojego pierwszego sklepu przedstawiło bardzo przejrzyste warunki zatrudnienia. Należy temu przyklasnąć i pokazywać polskim oraz zagranicznym firmom na naszym rynku jak przedstawiać co oferuje pracodawca. Zgodnie z zapowiedziami pracownicy mogą liczyć na uposażenie w wysokości 5000 zł brutto miesięcznie, stała umowa o pracę (pełny i niepełny etat), możliwości rozwoju i awansu co 3 miesiące oraz dodatkowe korzyści, takie jak zniżka dla personelu oraz nagroda dla sprzedawcy miesiąca.
Pierwszy sklep UNIQLO w Polsce. Otwarcie znanej międzynarodo...
FORUM LOKALNEGO BIZNESU - Mirela Paterok
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?