- Witam na pokładzie Swinga, pierwszego ze 186 nowych tramwajów, które pojawią się w stolicy - tak prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz powitała pasażerów przed pierwszym kursem. - Jest to bardzo dobra inwestycja, która wpłynie na krajobraz stolicy i komfort jej mieszkańców - tłumaczyła. Stacja końcowa widoczna na tablicach pierwszego z nowych tramwajów to "Nowa epoka".
Rzeczywiście, komfort podróży nie budzi zastrzeżeń. Pasażerom szczególnie przypadła do gustu wydajna klimatyzacja, ciekłokrystaliczne monitory i biletomat, który akurat w sobotę był niepotrzebny - tramwaj do godziny 17.00 kursował po Warszawie i przewoził jej mieszkańców bezpłatnie.
Zastrzeżenia budzi natomiast wygląd przedniej i tylnej części pojazdu. - Czy wszystkie egzemplarze będą miały taki czarny przód i tył? - pytali pasażerowie. Na razie nie udało się uzyskać jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie.
Wiadomo natomiast, że do końca tego roku w Warszawie pojawią się łącznie 33 "Swingi", a do EURO 2012 po stolicy będzie ich jeździć 120. Docelowo mają zastąpić stare tramwaje typu 13 N i 105 N. Koszt wymiany taboru wyniesie ok. 1,5 mld zł. Jest to jeden z największych w historii kontraktów na dostawy taboru tramwajowego w Europie. Zostanie on sfinansowany przy wsparciu Unii Europejskiej.
Zobacz również:
Pierwszy "Swing" już w Warszawie
Mandaty za starą kartę miejską od 1 lipca
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?