Decyzję przewoźnika zaakceptowało już Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. TLK Rataj w relacji Warszawa Zachodnia - Gdynia Główna oraz przeciwnej kursować będą tylko do 24 czerwca. Oprócz nich z siatki połączeń PKP Intercity znikną pociągi „Lompa” (Katowice-Poznań) i „Morcinek” (Kielce-Wrocław).
Kolejarze cięcia tłumaczą słabą frekwencją w wymienionych składach. Jak zaznaczają jednak specjaliści o ile w przypadku „Lompy” czy „Morcinka” argumentacja PKP jest zrozumiała, to łączący Trójmiasto ze Stolicą „Rataj” cieszył się dość dużą popularnością.
- W standardowym, siedmiowagonowym zestawieniu nieraz brakowało miejscówek. Z analizy rozkładu jazdy wynika, że po decyzji PKP Intercity o zlikwidowaniu TLK Rataj już od godziny 13-tej nie będzie żadnego taniego pociągu na zmodernizowanej za unijne pieniądze magistrali E65 z Warszawy do Gdyni. Pasażerowie ze stolicy chcący dotrzeć wieczorem nad morze będą mieli do wyboru tylko kilkukrotnie droższe pociągi Pendolino lub przesiadkę do konkurencji - np. Polskiego Busa. I to dokładnie w dzień rozpoczęcia wakacyjnego szczytu przewozowego. - podkreśla Jakub Madrjas z branżowego portalu rynek-kolejowy.pl.
Dla jadących z Trójmiasta do Warszawy likwidacja „Rataja” oznacza ograniczenie taniego przejazdu chociażby na weekendowy pobyt w stolicy (w piątki wyruszał z Gdyni o g. 4:35, o 9:24 dojeżdżał do Warszawy Zachodniej).
Na tej decyzji zyskać mogą inni przewoźnicy kolejowi - Od czerwca nowe połączenia nad morze
Skorzysta na tym również wspomniany Polski Bus. To właśnie autobusowy potentat dla którego PKP Intercity jest największym konkurentem rozważa teraz możliwość uruchomienia nowego połączenia na trasie Warszawa – Trójmiasto.
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?