Linia obwodowa ma zachęcić mieszkańców Warszawy do jazdy koleją. Trasę z dworca Zachodniego do Gdańskiego – i dalej mostem na Wiśle – oddano do użytku w październiku zeszłego roku. Wraz z tą wartą 200 mln zł inwestycją gotowa miała być także nowa stacja Warszawa Powązki. Problem w tym, że jej budowa rozpoczęła się dopiero… w kwietniu 2019. Kolejarze tłumaczyli, że wszystko przez budowę kładki nad torami łączącej Wolę i Żoliborz, o którą prosili mieszkańcy.
Na początku września, jak informuje PKP, trwa budowa dwóch peronów. Pierwszy z nich ma już antypoślizgową powierzchnię oraz stalowe elementy wiaty. Budowa drugiego jest znacznie mniej zaawansowana. Wykonawca wyrównał skarpę i ułożył płyty krawędziowe. Niedługo ma zacząć układanie nawierzchni.
Powstaje również wspomniana kładka łącząca perony z Wolą i Żoliborzem. Na razie od strony wiaduktu na Powązkowskiej budowane są schody. Widać także stalowy stelaż między filarami na którym znajdzie się żelbetowa konstrukcja przęsła. „Osadzone będą elementy zabytkowego wiaduktu znad ul. Obozowej. W ten sposób historyczne elementy będą nadal wykorzystane i związane z koleją” - piszą kolejarze.
Kiedy otwarcie przystanku Warszawa Powązki?
„Jeszcze w tym roku Warszawa Powązki zapewni podróżnym dodatkowy dostęp do kolei. PLK planują bezpieczną obsługę podróżnych w podstawowym zakresie na 1 listopada 2019 roku” - czytamy w komunikacie prasowym kolejarzy.
Przystanek powstaje w ramach prac na linii średnicowej, które są warte około 200 milionów złotych i współfinansowane przez Unię Europejską. Docelowo zwiększona zostanie przepustowość linii z 60 do 100 pociągów dziennie.
POLECAMY TEŻ:
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?