PKP Warszawa Wiatraczna. Powstanie nowy przystanek kolejowy na Pradze-Południe. Wyremontują też tory do Wawra

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
mat. pras. / PKP
Kolejny wielki przetarg kolejarzy w Warszawie. Po zapowiedziach dotyczących średnicy i rozpoczęciu przebudowy Warszawy Zachodniej przyszła kolej na inwestycję po drugiej stronie Wisły. Czeka nas remont torów od Warszawy Wschodniej do Wawra. W tym samym czasie powstanie też zupełnie nowy przystanek: Warszawa Wiatraczna.

Kolejarze otworzyli koperty na remont tzw. "siódemki", czyli linii kolejowej od Warszawy Wschodniej do Wawra. Najtańsza oferta za 678 mln zł nieco przekracza budżet kolejarzy. Kolejne wahają się od 700-800 mln, aż do 1,5 mld zł. W sumie do przetargu stanęło jedenaście firm. Teraz odbędzie się aukcja elektroniczna podczas której chętni będą mogli obniżyć cenę.

W ciągu 2,5 roku (30 miesięcy) od podpisania umowy wyremontowane zostaną dwa stare tory na tej trasie, a obok pojawią się dwa dodatkowe do obsługi pociągów dalekobieżnych. Poza tym przebudowane zostaną przystanki Warszawa Wawer i Warszawa Gocławek (ten zostanie przesunięty bliżej wiaduktu ul. Marsa), a Warszawa Olszynka Grochowska zyska porządną kładkę dla pieszych oraz windy. Największe zmiany zajdą w okolicach ul. Szaserów.

Powstanie tam nowy przystanek Warszawa Wiatraczna. W ostatnich latach w pobliżu, w okolicy ul. Chrzanowskiego, deweloperzy budują nowe osiedla. W związku z tym przystanek zostanie dostosowany także do potrzeb okolicznych mieszkańców. Powstanie peron wyspowy z wiatą, a także system informacji pasażerskiej. Jedno z wyjść zostanie zlokalizowane po lewej stronie ul. Wiatracznej, bliżej stacji Warszawa Wschodnia. Ma ono obsługiwać właśnie wspomniane osiedla. Drugie prowadzić będzie do szpitala przy ul. Szaserów.

- Lokalizacja przystanku była konsultowana z Urzędem Dzielnicy Praga Południe i Biurem Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym m.st. Warszawy. Na peronie uwzględniono także miejsce do budowy schodów i wind, które w przyszłości mogą połączyć peron z planowanym wiaduktem Obwodnicy Śródmiejskiej Warszawy - mówi Karol Jakubowski z PKP PLK. Inwestycja jest jednak niezależna, więc nawet jeśli miasto nie rozpocznie budowy obwodnicy (budowa jest przekładana od lat, mieszkańcy zyskają wygodny przystanek w kierunku centrum.

Nie przegapcie


Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3