Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PKP Warszawa Wiatraczna. Powstanie nowy przystanek kolejowy na Pradze-Południe. Wyremontują też tory do Wawra

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
mat. pras. / PKP
Kolejny wielki przetarg kolejarzy w Warszawie. Po zapowiedziach dotyczących średnicy i rozpoczęciu przebudowy Warszawy Zachodniej przyszła kolej na inwestycję po drugiej stronie Wisły. Czeka nas remont torów od Warszawy Wschodniej do Wawra. W tym samym czasie powstanie też zupełnie nowy przystanek: Warszawa Wiatraczna.

Kolejarze otworzyli koperty na remont tzw. "siódemki", czyli linii kolejowej od Warszawy Wschodniej do Wawra. Najtańsza oferta za 678 mln zł nieco przekracza budżet kolejarzy. Kolejne wahają się od 700-800 mln, aż do 1,5 mld zł. W sumie do przetargu stanęło jedenaście firm. Teraz odbędzie się aukcja elektroniczna podczas której chętni będą mogli obniżyć cenę.

W ciągu 2,5 roku (30 miesięcy) od podpisania umowy wyremontowane zostaną dwa stare tory na tej trasie, a obok pojawią się dwa dodatkowe do obsługi pociągów dalekobieżnych. Poza tym przebudowane zostaną przystanki Warszawa Wawer i Warszawa Gocławek (ten zostanie przesunięty bliżej wiaduktu ul. Marsa), a Warszawa Olszynka Grochowska zyska porządną kładkę dla pieszych oraz windy. Największe zmiany zajdą w okolicach ul. Szaserów.

Powstanie tam nowy przystanek Warszawa Wiatraczna. W ostatnich latach w pobliżu, w okolicy ul. Chrzanowskiego, deweloperzy budują nowe osiedla. W związku z tym przystanek zostanie dostosowany także do potrzeb okolicznych mieszkańców. Powstanie peron wyspowy z wiatą, a także system informacji pasażerskiej. Jedno z wyjść zostanie zlokalizowane po lewej stronie ul. Wiatracznej, bliżej stacji Warszawa Wschodnia. Ma ono obsługiwać właśnie wspomniane osiedla. Drugie prowadzić będzie do szpitala przy ul. Szaserów.

- Lokalizacja przystanku była konsultowana z Urzędem Dzielnicy Praga Południe i Biurem Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym m.st. Warszawy. Na peronie uwzględniono także miejsce do budowy schodów i wind, które w przyszłości mogą połączyć peron z planowanym wiaduktem Obwodnicy Śródmiejskiej Warszawy - mówi Karol Jakubowski z PKP PLK. Inwestycja jest jednak niezależna, więc nawet jeśli miasto nie rozpocznie budowy obwodnicy (budowa jest przekładana od lat, mieszkańcy zyskają wygodny przystanek w kierunku centrum.

Nie przegapcie


Zobaczcie też:

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto