Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Platforma e-płatności w Warszawie. W przyszłym roku ruszy testowanie platformy

Martyna Kalinowska
Wojciech Barczyński/Polsapresse
Platforma e-płatności w Warszawie to coraz bardziej realna perspektywa płacenia wszystkich rachunków w jednym miejscu.

Platforma e-płatności w Warszawie. Kontynuacja budowy i testowanie platformy planowane są na przyszły rok. Tak zadeklarował sekretarz miasta Marcin Wojdat w odpowiedzi na interpelację radnego Lecha Jaworskiego. Platforma e-płatności ma ułatwić warszawiakom płacenie rachunków wystawianych przez miejski urząd. Chodzi o to, aby wszystkie rachunki można było płacić w jednym miejscu.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy system e-płatności w Warszawie ruszy. Termin uruchomienia platformy jest zależny od tego, jak wiele usług zostanie tam wprowadzone.

Budowanie różnych e-platform do obsługi mieszkańców poprzez stronę miejską jest aktualnie realizowane m.in. poprzez projekt „Warszawa 19115”. Projekt jest realizowany przez Centrum Komunikacji Społecznej wspólnie z Biurem Informatyki i Przetwarzania Informacji. Jeden portal samoobsługi mieszkańca, jeden kanał elektroniczny (e-mail, SMS, chat, fax) oraz jeden nr telefonu ma być jednym punktem kontaktu łączącym mieszkańca z jednostkami miasta.

Czytja też: "Warszawa 19115": nowy numer alarmowy dla mieszkańców zawisł na Pałacu Kultury

Portal „Warszawa 19115” ma integrować wszystkie istniejące lub wdrażane e-platformy miasta  i udostępniać w przyszłości  w jednym miejscu wszystkie usługi dla mieszkańców.

Jedną z funkcji portalu będzie platforma e-płatności dla mieszkańców za usługi miasta czy np. opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Platforma e-płatności w Warszawie to ułatwienie wielu spraw

Warunkiem udostępniania dla mieszkańców różnych spersonalizowanych usług na platformie elektronicznej, jest posiadanie systemu uwierzytelniania mieszkańca oraz posiadanie centralnych systemów informatycznych realizujących zadania Urzędy m.st. Warszawy.

Na dzień dzisiejszy większość spraw Urzędu i zadań związanych np. z opłatami i  podatkami realizowane jest w dzielnicach w różnych systemach informatycznych.

Budowa jednej e-platformy płatności za usługi miasta musi być poprzedzona centralizacją systemów lub ich integracją z centralnym system do zarządzania klientami klasy CRM. Wspomniany wyżej projekt „Warszawa 19115” jest już realizowany w oparciu o taki właśnie system (Oracle CRM Siebel) i w integracji z nim wdrożono również centralny system do gospodarowania odpadami komunalnymi.

- Jednym z kluczowych elementów tego systemu jest budowa relacji z mieszkańcem (klientem) w oparciu o wspólny identyfikator i indywidualny nr konta bankowego, który będzie podstawą budowania platform samoobsługi płatności za usługi miasta - informuje Biuro Informatyki i Przetwarzania Informacji.

Przeczytaj również: Karta warszawiaka dla bezrobotnych - jeśli złożą deklarację podatkową

W roku 2014 będzie kontynuowana budowa i testowanie rozwiązań płatności internetowych m.in. za wywóz odpadów komunalnych.

- Warto dodać, że budowane rozwiązania informatyczne muszą uwzględniać sposoby realizacji spraw  za pomocą platformy ePUAP i uwzględniać w realizacji płatności integrację z tą platformą poprzez stosowanie m.in. tzw. Profilu zaufanego - mówią urzędnicy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto