Płatne parkowanie na Pradze-Północ i Woli. Koniec z darmowymi miejscami? Zmiany już od jesieni

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
Jesienią na Pradze-Północ i na Woli zniknął darmowe miejsca parkingowe. Zakończyły się konsultacje z mieszkańcami, który chcą wprowadzenia strefy z parkomatami. Co więcej, proponują nawet, żeby ją poszerzyć. Teraz czas na zdanie rady miasta.

Zarząd Dróg Miejskich podsumował trwające jesienią konsultacje społeczne. Na Woli i Pradze-Północ rozmawiano o poszerzeniu SPPN (Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego). Na spotkania przychodziło kilkadziesiąt osób, a mailowo do ZDM-u spłynęły dziesiątki uwag.

Strefa ma zostać rozszerzona, bo wraz z otwarciem II linii metra, problem braku miejsc parkingowych stał się udręką dla mieszkańców tych dzielnic. Według badań ZDM-u, w większości lokalizacji średnie obłożenie miejsc postojowych przekracza 100 proc. Oznacza to, że zajęte są nawet miejsca nielegalne, w tym zagrażające bezpieczeństwu.

„Doświadczenia z istniejącej SPPN potwierdzają, że wprowadzenie opłat zniechęca część kierowców do wjeżdżania do strefy, skłania również do krótszego postoju, zwiększając rotację i ułatwiając znalezienie wolnego miejsca. Mieszkańcy SPPN mogą skorzystać z zakupu abonamentu, uprawniającego do darmowego postoju w pobliżu miejsca zamieszkania” – tłumaczy ZDM.

Gdzie strefa płatnego parkowania na Pradze-Północ?

Większość mieszkańców jest za wprowadzeniem zmian. Co więcej, podczas spotkań na Pradze-Północ postulowano, by obszarem płatnego parkowania objąć całą dzielnicę. Mieszkańcy zwracali również uwagę, że strefa koniecznie powinna znaleźć się również w okolicy Placu Hallera. Z drugiej strony ZDM chce zwiększyć ilość miejsc parkingowych. W tym celu niektóre ulice na Pradze zostaną przekształcone w jednokierunkowe, choć w tym aspekcie nie wszyscy byli zgodnie (finalnie ZDM zaniechał zmiany organizacji ruchu na ul. Ludwiki i Szarych Szeregów).


Źródło: ZDM

Na Pradze-Północ drogowcy zaproponowali tereny ZOO, Nowej Pragi oraz Starej Pragi i Szmulek. Wskazano konkretne ulice w wzdłuż których przebiegać ma SPPN:

  • ul. Targowa – wzdłuż obecnej granicy SPPN;
  • al. Solidarności – wzdłuż obecnej granicy SPPN, do prawego brzegu Wisły;
  • wzdłuż prawego brzegu Wisły do Mostu Gdańskiego;
  • ul. Starzyńskiego – wzdłuż jezdni od strony wnętrza obszaru (oś jezdni);
  • ul. Jagiellońska – wraz z tą ulicą graniczną;
  • ul. Ratuszowa – wraz z tą ulicą graniczną;
  • ul. 11 Listopada – wraz z tą ulicą graniczną;
  • granica dzielnicy Praga-Północ od ul. 11 Listopada do ul. Radzymińskiej;
  • ul. Radzymińska – wraz z tą ulicą graniczną;
  • ul. Folwarczna – wraz z tą ulicą graniczną;
  • torowisko tramwajowe – od ul. Kawęczyńskiej do ul. Kijowskiej;
  • na przedłużeniu ww. torowiska do granicy dzielnicy Praga-Północ;
  • granica dzielnicy Praga-Północ wzdłuż linii kolejowej nr 2 do ul. Targowej.

Gdzie strefa płatnego parkowania na Woli?

Podczas spotkań na Woli mieszkańcy dopytywali raczej „kiedy” strefa zostanie poszerzona, a nie „czy w ogóle”. Problem, wraz z uruchomieniem II linii metra i rozbudową biznesowego centrum, jest tam szczególnie widoczny. Tam również mieszkańcy wspominali, że płatne parkowanie powinno obowiązywać także w innych miejscach. W związku z tym ZDM będzie rekomendował objęcie SPPN także obszaru między ul. Wolską, Ordona i Kasprzaka.


Źródło: ZDM

Na Woli zaproponowano rozszerzenie SPPN o obszar nowego centrum biurowego (wzdłuż ul. Towarowej) oraz okolice cmentarza powązkowskiego. Proponowany obszar do objęcia Strefą, to fragment dzielnicy Wola ograniczony:

  • od zachodu – al. Prymasa Tysiąclecia;
  • od północy – terenami zielonymi pomiędzy al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Dygata oraz wzdłuż
    linii kolejowej;
  • od wschodu – ulicą Zygmunta Słomińskiego, Okopową oraz Towarową (wraz z tymi ulicami);
  • od południa – wzdłuż linii kolejowej pomiędzy ul. Towarową a al. Prymasa Tysiąclecia.

„Wprowadzenie SPPN będzie się wiązało z oznakowaniem wszystkich miejsc postojowych. Zgodnie z wyraźną wolą mieszkańców by nie ograniczać liczby miejsc postojowych, przewidziane jest pilotażowe rozwiązanie dopuszczające (w niektórych lokalizacjach) parkowanie na zasadach ogólnych poza wyznaczonymi miejscami. Warunkiem będzie posiadanie abonamentu mieszkańca. Ten pomysł spotkał się z dużym poparciem wśród mieszkańców” - informuje ZDM.

Decyzja dotycząca rozszerzenia strefy płatnego parkowania należy do Rady Warszawy. Wkrótce radni otrzymają raport z konsultacji. Później nad projektem pochyli się jedna z komisji. Uruchomienie strefy planowane jest na jesień 2020 roku.

Wideo

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
22 stycznia, 22:43, Mieszkanka:

Akurat podczas spotkań to ludzie byli przeciwni rozszerzeniu strefy, chociażby dlatego, że drastycznie zmniejszy się ilość miejsc parkingowych i dobije mały handel na Pradze. Ale też od początku było wiadomo, że chcą wprowadzić i wprowadzą.

Ściema ze tego chcą mieszkańcy. Ja nie chce !

G
Gość
23 stycznia, 6:43, Gość:

Uważam, że opłata abonamentu dla mieszkańców powinna być znacznie wyższa ( o ile się nie mylę to około 30 zł rocznie) - obecna wysokość opłaty jest po prostu śmiszna .

Śmieszna byłaby gdyby gwarantowała miejsce. W tej formie nie może być wyższa.

P
Przyjezdny

Nareszcie na Pradze-Północ będzie płatna strefa parkowania. Już dawno temu powinni tam ja wprowadzić, przy metrze i w okolicach jest po prostu tragedia, żeby zaparkować. Do tego miasto będzie mieć więcej pieniędzy na rozszerzenie komunikacji. Bardzo dobrze!

E
Eko

Jana Kazimierza i okolice tutaj również parking płatny... Chwilami nie ma jak przejść a o zniszczonych chodnikach czy trawnikach nie wspomnę... Gdzie zarząd zieleni?

P
Proste.

Wy mówicie co chcecie my robimy co chcemy. Demokracja po Polsku. A posiadanie samochodu wiąże się z kosztami. Proszę opłacić parking - na Woli takowe są dostępne a nie parkować na trawniku, chodniku, przejściu dla pieszych, przystanku autobusowym. Nie bądź chamie chytry. Miasto to nie twoje wiejskie podwórko. Szanowne hrabiostwo że Straży Miejskiej proszę o zabranie się do hłosty chama. Kultury uczyć. Pora już, najwyższy czas. Pozdrawiam.

G
Gość

Do pracy na Pradze jeżdżę samochodem: po pierwsze dlatego, że dojeżdżam trzy razy szybciej niż tramwajem ( mimo że jest on bezpośredni), po drugie komunikacja miejska jest bardzo zawodna i niepunktualna, po trzecie, a może najważniejsze na praskich przystankach zdarzało sie, że byłam zaczepiana przez różnych ludzi pod wpływem alkoholu...ze spodniami spuszczonymi do kolan. Jeśli mam wybrać komunikację miejską zamiast samochodu to chcę czuć się w miarę komfortowo i bezpiecznie.

G
Gość
23 stycznia, 6:43, Gość:

Uważam, że opłata abonamentu dla mieszkańców powinna być znacznie wyższa ( o ile się nie mylę to około 30 zł rocznie) - obecna wysokość opłaty jest po prostu śmiszna .

Powiną być wyższa dla mieszkańców, co mają inny adres niż mieszkaniec Woli.

To dla nich powini być wysokie opłaty nie dla ludzi co mieszkają tu całe życie.

J
Justyna
22 stycznia, 22:43, Mieszkanka:

Akurat podczas spotkań to ludzie byli przeciwni rozszerzeniu strefy, chociażby dlatego, że drastycznie zmniejszy się ilość miejsc parkingowych i dobije mały handel na Pradze. Ale też od początku było wiadomo, że chcą wprowadzić i wprowadzą.

Dokładnie, nie ważne czy to mieszkańcom się podoba czy nie. Mieli zamiar i go zrealizowali a konsultacjie społeczne to pić na wodę, fotomontaż... Biorę udział w każdych, które dotyczą mojej okolicy i nigdy moje zdanie nie było ważne dla ZDM i miasta... Robią co chcą... Cytując klasyka: " Nie mamy pańskiego płaszcza i co Pan nam zrobi"... Przeprowadziliśmy konsultacje, ale i tak zrobimy jak będziemy chcieli...

G
Gość

Szanowna Redakcjo. Będę zobowiązany za wprowadzenie u Was strefy płatnej korekty tekstów.

G
Gość
23 stycznia, 6:43, Gość:

Uważam, że opłata abonamentu dla mieszkańców powinna być znacznie wyższa ( o ile się nie mylę to około 30 zł rocznie) - obecna wysokość opłaty jest po prostu śmiszna .

A dlaczego?Nie ma parkingów,gdzieś to auto musi postawić.

G
Gość

Może,zamiast wprowadzać strefy parkowania,miasto pomyślałoby o pobudowaniu parkingów?Parkować na Pradze i tak prawie nie ma gdzie,bo wszędzie chodniki pozagradzane słupkami-nawet w miejscach,gdzie trudno dla tego znaleźć uzasdnienie.

G
Gość

Uważam, że opłata abonamentu dla mieszkańców powinna być znacznie wyższa ( o ile się nie mylę to około 30 zł rocznie) - obecna wysokość opłaty jest po prostu śmiszna .

G
Ggg

Przyszło kilkadziesiąt osób i dostali kilkadziesiąt maili. A ile osób mieszka na tym obszarze? Piękne konsultacje...

P
Pl

A kiedy pojawia się równocześnie do tego parkingi typu Park

M
Mieszkanka

Akurat podczas spotkań to ludzie byli przeciwni rozszerzeniu strefy, chociażby dlatego, że drastycznie zmniejszy się ilość miejsc parkingowych i dobije mały handel na Pradze. Ale też od początku było wiadomo, że chcą wprowadzić i wprowadzą.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3