Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Płatne parkowanie na Woli i Pradze-Północ. Rozpoczęto poszerzanie strefy. Na początek wyznaczono koperty do parkowania dla niepełnosprawnych

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Zarząd Dróg Miejskich / mat. pras.
Rozpoczęły się pierwsze prace związane z rozszerzeniem strefy płatnego parkowania na Woli oraz Pradze-Północ. Drogowcy wyznaczają niebieskie koperty do parkowania dla osób niepełnosprawnych, stawiają również sztyce, na których później pojawią się nowe znaki drogowe określające zasady parkowania. Z kolei pod koniec wakacji zostanie uruchomiony proces wydawania abonamentów dla mieszkańców nowej strefy. Szczegóły poniżej.

Rozszerzenie strefy płatnego parkowania. Rozpoczeły się pierwsze prace

W maju Rada Warszawy zdecydowała o rozszerzeniu SPPN o tereny Pragi (Nowa i Stara Praga, obszar ograniczony Starzyńskiego, Jagiellońską, Ratuszową, 11 Listopada, Radzymińską, Folwarczną, liniami kolejowymi nr 2 i 9) oraz Woli (Czyste, Młynów i Powązki, obszar ograniczony al. Prymasa Tysiąclecia, Kasprzaka, Ordona, Wolską). Nowe parkomaty pojawią się tam już od 7 września.

Jednak zanim drogowcy postawią parkomaty, muszą na nowo wyznaczyć lub odświeżyć oznakowanie miejsc parkingowych.

- W Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego postój jest możliwy jedynie na precyzyjnie wyznaczonych miejscach. Oznacza to konieczność kompleksowego przeglądu oznakowania na wszystkich ulicach, które zostaną włączone w granice SPPN - podkreślają drogowcy.

Rozpoczęły się już pierwsze prace na kilkunastu ulicach. Zaczynamy właśnie od malowania nowego oznakowania poziomego określającego przyszłe miejsca postojowe oraz wyznaczania niebieskich kopert do parkowania dla osób niepełnosprawnych. Stawiane są też sztyce, na których później pojawią się nowe znaki drogowe określające zasady parkowania. Tam, gdzie pełnowymiarowych miejsc nie uda się wyznaczyć, planujemy stworzenie przestrzeni, na której parkować będą mogli jedynie posiadacze abonamentu mieszkańca - czytamy na stronie ZDM.

Zobaczcie też:

Czy posiadanie samochodu elektrycznego ma sens? Na pewno tak, o ile mamy dostęp do odpowiedniej infrastruktury stacji ładujących. W Warszawie jedna taka stacja przypada średnio na 4 km kwadratowe. To najlepszy wynik w Polsce. Nieco gorzej było we Wrocławiu - jedna stacja na każde 5km kw.  i Gdańsku - stacja na każde 6 kilometrów kwadratowych. Najgorzej wypadła w tej kategorii Łódź - 1 na 23 km kw.

Miasta przyjazne kierowcom? Warszawa daleko w tyle

Drogowcy szacują, że samo malowanie białych linii wyznaczających parkingi pochłonie przeszło 24 500 m kw. farby.

Równocześnie ZDM szykuje się też do uruchomienia procesu wydawania abonamentów dla mieszkańców nowej strefy. O wydanie dokumentu uprawniającego do bezpłatnego postoju w pobliżu miejsca zamieszkania będzie się można ubiegać w sierpniu.

Zobaczcie też:

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto