Zaprezentowany autobus mierzy 18 metrów długości, jest w pełni niskopodłogowy, wyposażony w klimatyzację, ekrany LCD, posiada przyciski z napisami w piśmie Braille’a. Jest również w pełni monitorowany. Pojazd został wyposażony w biletomat.
W tym roku Warszawa zakupiła już 105 nowych pojazdów. Prezentowane auto było jednym z pierwszej z partii 10 autobusów, które zaczęły właśnie wozić warszawiaków. Ostatni z 60 zamówionych za ok. 85 mln zł wozów dotrze do stolicy 20 grudnia.
To powrót mercedesów na stołeczne ulice. Ostatni raz autobusy tej marki z warszawską syrenką kursowały w latach 1937-39.
Oprócz przegubowych mercedesów, Miejskie Zakłady Autobusowe w maju tego roku zamówiły również 45 krótszych modeli: 20 sztuk 10-metrowych solarisów SU10 oraz 25 solbusów solcity o długości 12 metrów. Krótsze pojazdy pozwolą usprawnić komunikację zwłaszcza na obrzeżach miasta oraz tam, gdzie dłuższe jednostki miały problem z wykonywaniem manewrów.
Łączny koszt tegorocznych zamówień Miejskich Zakładów Autobusowych to blisko 128 mln zł. Dzięki systematycznym zakupom nowoczesnych pojazdów z warszawskich ulic znikną wkrótce ikarusy (obecnie jest ich jedynie 84), jelcze oraz starsze neoplany.
Depeche Mode w Warszawie | Archive w Warszawie | Maria Peszek w Warszawie |
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?