Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Po pasach na tramwaj. Wyznaczono naziemne przejście do przystanków nad stacją metra Pole Mokotowskie. To nie jedyne zmiany

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Przebudowa skrzyżowania al. Niepodległości i ul. Stefana Batorego dobiegła końca. Efektem prac drogowców jest naziemne przejście do przystanków tramwajowych nad stacją metra Pole Mokotowskie, o które mieszkańcy walczyli od lat, a także wydzielone pasy do skrętu w lewo. To jednak nie koniec prac - Zarząd Dróg Miejskich zapowiada kolejne zmiany w tej części Mokotowa. Szczegóły w artykule poniżej.

Zobaczcie też:

Przebudowa alei Niepodległości z Batorego

Aleja Niepodległości jest ważnym ciągiem komunikacyjnym, z którego na co dzień korzystają tysiące kierowców, pieszych i rowerzystów. Jednym z kluczowych punktów alei jest skrzyżowanie z ul. Batorego. Ze względu na duży ruch, niedostosowaną do niego konstrukcję skrzyżowania i sygnalizację świetlną starego typu, często dochodziło tu do niebezpiecznych zdarzeń. Drogowcy podjęli więc decyzję o przebudowie tego skrzyżowania. Prace właśnie się zakończyły. Co się zmieniło?

Wygodniejszy dostęp do przystanków tramwajowych nad stacją metra

Wyznaczono naziemne dojścia do przystanków tramwajowych znajdujących się nad stacją metra Pole Mokotowskie. Mieszkańcy walczyli o to od lat. Do tej pory przystanek był dostępny wyłącznie za pomocą schodów, co dla wielu warszawiaków było barierą nie do pokonania. Od teraz osoby starsze i z niepełnosprawnościami, a także rodzice z wózkami będą mieć łatwiej.

Ponadto po północnej stronie ul. Batorego wyznaczone zostały nowe przejście dla pieszych i przejazd dla rowerów. Dzięki niemu piesi i rowerzyści nie muszą okrążać całego skrzyżowania, czekając na zielone światło aż trzy razy.

Zobaczcie też:

Plac Narutowicza wreszcie przebudowany? Zwężona droga, mniej...

Komfort nie tylko dla pieszych, ale też dla kierowców

Przebudowa poprawiła również bezpieczeństwo i komfort przejazdu przez skrzyżowanie kierowców jadących al. Niepodległości. Manewr skrętu w lewo przed przebudową wymagał przecięcia torowiska tramwajowego i trzech pasów ruchu z przeciwnego kierunku. To często prowadziło do blokowania tramwajów i zderzeń z innymi pojazdami. Teraz skręt w lewo odbywa się podczas wydzielonej fazy sygnalizacji świetlnej. Oznacza to nieco krótsze zielone światło dla kierowców jadących na wprost, jednak jak zapewniają drogowcy, było to jednak konieczne –

Pozostawienie dotychczasowego układu byłoby niebezpieczne i wbrew przepisom. Nie było też możliwości zlikwidowania lewoskrętów - na tym skrzyżowaniu są one bardzo popularne i niezbędne do obsługi otaczającej zabudowy - argumentuje ZDM.

Przy okazji skorygowany został układ pasów ruchu na skrzyżowaniu al. Niepodległości z ul. Rakowiecką. Dotychczasowy zbyt krótki pas do skrętu w lewo w kierunku ul. Puławskiej został wydłużony. Po zmianie prawy pas nie urywa się za skrzyżowaniem, ale ma kontynuację w kierunku Ursynowa.

Zobaczcie też:

Nowa Górczewska. Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął prace nad z...

Zielona fala

Nie jest to koniec zmian w al. Niepodległości. ZDM jest w trakcie projektowania modernizacji aż 14 sygnalizacji świetlnych wzdłuż alei, na całym odcinku od ul. Koszykowej do Domaniewskiej. Sygnalizacje będą ze sobą skoordynowane w celu uzyskania efektu tzw. ''zielonej fali'' na kolejnych skrzyżowaniach. Dodatkowo wykonawca projektów uwzględni nowe drogi dla rowerów i przejścia dla pieszych.

Obecnie trwa opracowanie dokumentacji projektowej. Po jej ukończeniu, zaplanowana jest realizacja robót.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto