Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pociąg Warszawa - Radom. Już niedługo pojedziemy nawet o godzinę szybciej

ap
Pociąg Warszawa - Radom. Już niedługo pojedziemy nawet o godzinę szybciej
Pociąg Warszawa - Radom. Już niedługo pojedziemy nawet o godzinę szybciej Kamila Stańczyk
Pociąg Warszawa - Radom wkrótce pojedzie szybciej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. odpisały umowy na modernizację tej linii kolejowej. Efektem ma być właśnie skrócony czas przejazdu, a także komfortowa obsługa na 13 przebudowanych stacjach i przystankach.

Pociąg Warszawa - Radom. Już niedługo pojedziemy nawet o godzinę szybciej

Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury i Budownictwa, poinformował, że czas przejazdu na tej trasie skórci się o około godzinę, co oznacza, że zamiast 2 godzin i 15 minuty podróży, czeka nas godzina i 15 minut jazdy pociągiem. - Pasażerowie będą korzystać z wygodnych stacji i przystanków, dostosowanych również do potrzeb osób niepełnosprawnych. To oznacza ułatwienie dla tysięcy Polaków korzystających z kolei – mówi minister.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowy na modernizację odcinka Warka - Radom oraz Czachówek Południowy - Warka podpisały 11 kwietnia. - Warte są one około 646 mln zł. Łącznie od stycznia mamy więc podpisane umowy na ponad 3 mld zł. Otworzył się front robót dla wykonawców. Trwają pracę w Warszawie, w okolicach Białegostoku, na trasie Łódź – Zduńska Wola, Lublin – Stalowa Wola, w Krakowie – mówi Ireneusz Merchel, Prezes PLK.

Co zmieni się na odcinku pomiędzy Warką a Radomiem? Zostanie zbudowany i zmodernizowany drugi tor, zamontowane zostaną nowoczesne urządzenia sterujące ruchem oraz rozjazdy. Cała linia kilkukrotnie zwiększy swoją przepustowość, co oznacza, że będzie przygotowana do obsługi większej liczby pociągów, mogących jechać z prędkością nawet 160 km/h.

Poza tym na całej trasie mają zostać zmodernizowane perony. Dotyczy to stacji: Chynów, Warka, Dobieszyn, Sułkowice, Krężel, Michalczew, Gośniewice, Grabów nad Pilicą, Strzyżyna, Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje i Lesiów. Mają powstać także nowe przystanki w Radomiu - Radom Brzustówka (przy ul. Żółkiewskiego) oraz Radom Gołębiów (ul. Kozienicka), które ułatwią dostęp do kolei. Zbudowany będzie też przystanek Stara Wola. Wszystkie zostaną wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, nagłośnienie, tablice informacyjne oraz ławki. Będą przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych.

Poza tym prace na odcinku Warka - Radom oraz Czachówek Płd. - Warka zakładają modernizację 31 przejazdów kolejowo-drogowych, dzięki którym będzie bezpieczniej. Wybudowanych zostanie też 6 skrzyżowań bezkolizyjnych – wiaduktów. Nowe obiekty powstaną m.in. w Warce i w Radomiu.

Czytaj też: Policja kontra rowerzyści. Za co możecie dostać mandat?

W III kwartale 2018 roku rozpocznie się przebudowa 20-kilometrowego odcinka Czachówek Płd. – Warka, a w IV kwartale 2018 – przebudowa 43-kilometrowej trasy między Warką a Radomiem. Całość prac między Czachówkiem Płd. a Warką ma skończyć się w IV kwartale 2020 roku, a między Warką a Radomiem w II kwartale 2021 roku.

Wartość całej inwestycji na linii kolejowej nr 8 między stacjami Warszawa Okęcie – Radom to łącznie około 1,8 mld zł.


od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto