W Warszawie na średnicy podmiejskiej od poniedziałku 9 stycznia ruch pociągów znów prowadzony jest po dwóch torach. To oznacza spore zalety dla pasażerów. Jak zapowiada przewoźnik, będą dogodniejsze podróże na ważnym odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście – Warszawa Wschodnia.
Warszawa Zachodnia. "Nawet o 300 połączeń więcej"
- W stosunku do obecnej liczby pociągów będzie o ok. 300 połączeń więcej – zapowiedział Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Przypomnijmy, że prace na warszawskiej średnicy ruszyły 19 grudnia. To wówczas ruch pociągów utrzymano na jednym z dwóch torów linii podmiejskiej. Organizacja przewozów i rozkład jazdy pociągów były uzgadniane z przewoźnikami.
- Czasowe zamknięcie toru wykorzystano na intensywne prace. Obok przystanku Warszawa Ochota przy nasypie linii średnicowej wykonawca zabudował specjalne ściany szczelne typu „larsen”. Takie działanie pozwala na kontynuację budowy nowego łącznika. Tor połączy linię dalekobieżną z podmiejską linią średnicową. Takie rozwiązanie usprawni planowanie i ruch pociągów podczas robót na stacji Warszawa Zachodnia – tłumaczył Jakubowski.
Wprowadzone zmiany oznaczają powrót niektórych połączeń. Pasażerowie proszeni są przed podróżą o sprawdzenie rozkładu jazdy pociągów.
Chodzi o największą inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Warszawie. Koszt projektu to blisko 2 mld zł netto. Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych POIiŚ.
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?