Podpisanie umowy oznacza, że z centrum Warszawy na lotnisko Okęcie będzie można dojechać pociągiem w 20 minut. – To znacznie szybciej niż autobusami czy samochodami, które muszą stać w korkach – podkreśla Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP Polski Linii Kolejowych.
Nowy odcinek torów łączących stację Warszawa Służewiec z Terminalem II na Okęciu zbuduje konsorcjum na czele z firmą Bilifinger Berger. Inwestycja będzie kosztowała prawie 200 mln zł. Część środków na budowę pochodzi z funduszy unijnych.
Odcinek powstanie w 20 miesięcy
Konsorcjum rozpocznie prace budowlane jeszcze w listopadzie. Nowy odcinek torów ma być gotowy w połowie 2011 r. Polskie Linie Kolejowe wykupiły wcześniej grunty pod budowę odcinka torów.
Konsorcjum będzie też współpracować z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, po to, aby budowa nie przeszkadzała inwestycjom drogowym. Teren został już przygotowany pod budowę odcinka. Robotnicy wycięli m.in. drzewa.
Zagraniczne pociągi na polskich torach
Nie wiadomo jeszcze jak często będą kursować pociągi jadące na Okęcie. – Częstotliwość kursów będą ustalać władze samorządowe i przewoźnik, który zostanie wybrany – wyjaśnia Łańcucki.
Być może pasażerów na Okęcie będą wozić pociągi SMK, Kolei Mazowieckich lub firm z zagranicy. – Bo zmieniają się przepisy. Od stycznia 2010 r. z polskich torów będą mogły korzystać pociągi zagranicznych firm – wyjaśnia rzecznik PLK.
Zobacz również:
SKM dojedzie na Okęcie?
Po nowych torach z Warszawy Zachodniej do Okęcia
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?