Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Podczas budowy I linii metra też były awarie. Sprawdź

Redakcja
Narodowe Archiwum Cyfrowe
Budowa I linii metra także dawała się we znaki warszawiakom. Zobacz jakie awarie utrudniały życie mieszkańcom.

1985- zawalił się przód tarczy pod koroną stadionu Politechniki Warszawskiej „ Syrenka”, w wyniku czego powstała wyrwa uniemożliwiająca korzystanie ze stadionu.

1989- załamała się ścianka berlińska w czasie budowy torów odstawczych stacji Politechnika, w wyniku czego został zasypany wykop, co zablokowało prace.

Zobacz: Skrzyżowanie Świętokrzyskiej i Szkolnej jest zabezpieczane [ZDJĘCIA]

1991- Pękł budynek przy ulicy Polnej 40. Znajdował się zbyt blisko stacji Politechnika, niezbędne okazały się działania mające na celu zabezpieczenie budynku przy ulicy Polnej 40.

1992- Zawalił się przodek tarczy w rejonie skrzyżowanie Niepodległości i Malczewskiego, gdzie wpadł samochód Fiat 125 p. Na trasie Łazienkowskiej nastąpiło wypiętrzenie jezdni, podano zbyt duże ciśnienie za obudowę tubingową, w wyniku tych zdarzeń wstrzymano ruch na trasie Łazienkowskiej. Przerwano też magistralę gazową w rejonie stacji Wierzbno.

1993- Uszkodzenie magistrali wodociągowej w rejonie skrzyżowania Niepodległości i Racławickiej. Zalany został szyb startowy dla tarczy, co wstrzymało budowę.

Czytaj także: Internauci nie odpuszczają. Żarty z awarii budowie metra na Świętokrzyskiej

1995- Zawalnie przodka tarczy przy skrzyżowaniu ulicy Hożej i Marszałkowskiej, w wyniku czego powstała wyrwa, wstrzymano ruch tramwajowy i kołowy na ulicy Marszałkowskiej.

1998- Zawalił się przodek tarczy na skrzyżowaniu Marszałkowskiej i Królewskiej w wyniku katastrofy zginął górnik. Zapadła się też podłoga pod pawilonem handlowym wzdłuż ulicy Marszałkowskiej, konieczne było zamknięcie części pawilonów.

2000- zniszczenie obudowy tubingowej tunelu pomiędzy stacją Ratusz, a Dworzec Gdański (w wyniku działań przyrody ). Wykonano konstrukcje wzmacniające , w wyniku czego wstrzymano prace na dwa miesiące. Zakleszczenie tarczy spowodowało wstrzymanie budowy na wiele tygodni w rejonie Błękitnego Wieżowca.

2001- Utrata stabilności południowo-zachodniego narożnika zabytkowego budynku Muzeum Arsenał, niezbędne okazało się wykonanie zabezpieczeń.

2002- Zapadlisko w rejonie ulicy Andersa i Stawki, zapadlisko powstało pod jadącym autobusem.

2003- Zawalenie stropu piwnicy budynku pl. Wilsona 4 w sąsiedztwie budowanej stacji pl. Wilsona, niezbędne stemplowanie konstrukcji i naprawy oraz obudowa zniszczeń.

2005- Utrata stabilności w wyniku niekontrolowanego napływu wód gruntowych w rejonie skrzyżowania Popiełuszki i Słowackiego.

2007- Zniszczenie magistrali kanalizacyjnej o średnicy 2,2 m, w czasie budowy ścian szczelinowych na stacji Młociny. Osuwisko w rejonie Trasy Toruńskiej wymagało zastosowania zastrzyków cementowych dla wzmocnienia gruntu.

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

źródło: metro.waw.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto