1985- zawalił się przód tarczy pod koroną stadionu Politechniki Warszawskiej „ Syrenka”, w wyniku czego powstała wyrwa uniemożliwiająca korzystanie ze stadionu.
1989- załamała się ścianka berlińska w czasie budowy torów odstawczych stacji Politechnika, w wyniku czego został zasypany wykop, co zablokowało prace.
Zobacz: Skrzyżowanie Świętokrzyskiej i Szkolnej jest zabezpieczane [ZDJĘCIA]
1991- Pękł budynek przy ulicy Polnej 40. Znajdował się zbyt blisko stacji Politechnika, niezbędne okazały się działania mające na celu zabezpieczenie budynku przy ulicy Polnej 40.
1992- Zawalił się przodek tarczy w rejonie skrzyżowanie Niepodległości i Malczewskiego, gdzie wpadł samochód Fiat 125 p. Na trasie Łazienkowskiej nastąpiło wypiętrzenie jezdni, podano zbyt duże ciśnienie za obudowę tubingową, w wyniku tych zdarzeń wstrzymano ruch na trasie Łazienkowskiej. Przerwano też magistralę gazową w rejonie stacji Wierzbno.
1993- Uszkodzenie magistrali wodociągowej w rejonie skrzyżowania Niepodległości i Racławickiej. Zalany został szyb startowy dla tarczy, co wstrzymało budowę.
Czytaj także: Internauci nie odpuszczają. Żarty z awarii budowie metra na Świętokrzyskiej
1995- Zawalnie przodka tarczy przy skrzyżowaniu ulicy Hożej i Marszałkowskiej, w wyniku czego powstała wyrwa, wstrzymano ruch tramwajowy i kołowy na ulicy Marszałkowskiej.
1998- Zawalił się przodek tarczy na skrzyżowaniu Marszałkowskiej i Królewskiej w wyniku katastrofy zginął górnik. Zapadła się też podłoga pod pawilonem handlowym wzdłuż ulicy Marszałkowskiej, konieczne było zamknięcie części pawilonów.
2000- zniszczenie obudowy tubingowej tunelu pomiędzy stacją Ratusz, a Dworzec Gdański (w wyniku działań przyrody ). Wykonano konstrukcje wzmacniające , w wyniku czego wstrzymano prace na dwa miesiące. Zakleszczenie tarczy spowodowało wstrzymanie budowy na wiele tygodni w rejonie Błękitnego Wieżowca.
2001- Utrata stabilności południowo-zachodniego narożnika zabytkowego budynku Muzeum Arsenał, niezbędne okazało się wykonanie zabezpieczeń.
2002- Zapadlisko w rejonie ulicy Andersa i Stawki, zapadlisko powstało pod jadącym autobusem.
2003- Zawalenie stropu piwnicy budynku pl. Wilsona 4 w sąsiedztwie budowanej stacji pl. Wilsona, niezbędne stemplowanie konstrukcji i naprawy oraz obudowa zniszczeń.
2005- Utrata stabilności w wyniku niekontrolowanego napływu wód gruntowych w rejonie skrzyżowania Popiełuszki i Słowackiego.
2007- Zniszczenie magistrali kanalizacyjnej o średnicy 2,2 m, w czasie budowy ścian szczelinowych na stacji Młociny. Osuwisko w rejonie Trasy Toruńskiej wymagało zastosowania zastrzyków cementowych dla wzmocnienia gruntu.
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
źródło: metro.waw.pl
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?