Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Podsumowanie kwartału na budowie Mostu Północnego

MaW
MaW
Zakończył się pierwszy kwartał 2010 na budowie Mostu Północnego. Inwestor podsumował postęp prac.

Konsorcjum, którego liderem jest przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA, ma za zadanie zrealizować budowę do końca 2011 roku. Według Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych prace przebiegają w odpowiednim tempie. -  Dzięki dobrej organizacji pracy i zaangażowaniu osób kierujących projektem, wszystko przebiega zgodnie z przyjętym harmonogramem - mówi Małgorzata Gajewska, rzecznik ZMiD.

Wysokie tempo prac utrzymywane jest od początku realizacji inwestycji. Nie zmieniła tego nawet tegoroczna mroźna i śnieżna zima. Powstające elementy trasy są już zauważalne przez mieszkańców. Pomimo dużej skali inwestycji, utrudnień w ruchu jest niewiele i są one wprowadzane jedynie na czas konieczny do zrealizowania kolejnego etapu robót.

W 2009 roku rozpoczęła się budowa trasy mostowej o długości 3400 m, która zapewni kierowcom po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Prace obejmują także budowę trasy tramwajowej o łącznej długości 3800 m, budowę chodników i ścieżek rowerowych, ekranów akustycznych, sygnalizacji świetlnych, oświetlenia ulicznego oraz przebudowę instalacji i dróg sąsiadujących z trasą.

W kwietniu br. rozpoczęto betonowanie wiaduktu nad ul. Świderską. Szalunki zostaną wkrótce zdjęte i odsłonią kształt obiektu.  Zamontowano ostatnie stalowe elementy konstrukcji wiaduktu, którym Trasa Mostu Północnego przebiegnie nad Wisłostradą.Powstają wiadukty na węźle z ulicą Marymoncką, w rejonie ulicy Prozy oraz Farysa, gdzie budowa jest skoordynowana z pracami przy kolektorze do oczyszczalni „Czajka”. 

Na ukończeniu są prace przy powstającym tunelu tramwajowym pod ulicą Marymoncką. Trwa wykonywanie stropów i w najbliższych tygodniach obiekt zostanie zasypany. Wtedy też rozpoczną się prace przy wschodnim przyczółku wiaduktu łączącego ulicę Marymoncką z Trasą Mostu Północnego.

Wybetonowano również nawierzchnię nowej kładki pieszo – rowerowej nad Wisłostradą. Gotowe są prowadzące na nią schody. Wkrótce montowane będą balustrady.

Po stronie Białołęki trwa nasuwanie konstrukcji stalowej mostu, która dociera juz do ostatniej lądowej podpory. Po stronie Bielan rozpoczął się montaż konstrukcji mostu za pomocą dźwigów. Brzeg po obu stronach Wisły został wzmocniony stalowymi rurami. To konieczne, ponieważ powierzchnia musi utrzymać dźwigi montujące elementy, a te ważą po kilkadziesiąt ton. Wzmocnienie zapewnia również solidne oparcie dla podpór tymczasowych.

Zanim rozpocznie się montowanie konstrukcji mostu nad Wisłą, muszą zostać przygotowane podpory nurtowe. W tym celu wykonano palowanie, a obecnie trwa wybieranie podłoża i osuszanie. Jedna z podpór została już osuszona i rozpoczęło się skuwanie wierzchołków wykonanych wcześniej pali wielkośrednicowych. Służy to odsłonięciu prętów zbrojeniowych, które zostaną połączone ze zbrojeniem korpusu podpory.

Trwa także usypywanie ostatnich warstw nasypu przy zachodnim przyczółku mostu. Równolegle z nasypem rośnie ściana oporowa, biegnąca od ulicy Farysa do przyczółka mostu. Jest to najwyższa tego typu ściana oporowa w Polsce.

W rejonie ronda u zbiegu ulic Obrazkowej, Świderskiej i Myśliborskiej funkcjonuje zmieniona organizacja ruchu. W związku z rozpoczęciem prac przy przebudowie kanalizacji i wykonaniu nawierzchni tymczasowych, odcinek ulicy Myśliborskiej od ronda w kierunku centrum został zwężony do jednego pasa ruchu. Przejazd jest możliwy wyłącznie w kierunku centrum.

Przy ulicy Modlińskiej zakończono prace przy przebudowie kanalizacji i rozpoczęło się układanie krawężników wschodniej jezdni.

Zakończono także układanie krawężników na przebudowywanej, wschodniej jezdni Wisłostrady od kładki pieszo-rowerowej w kierunku centrum. Prace w tym rejonie są prowadzone w koordynacji z budową kolektora ściekowego do oczyszczalni „Czajka”. Od grudnia 2009 roku zamknięta jest wschodnia jezdnia Wybrzeża Gdyńskiego, a dwukierunkowy ruch zorganizowany został na wyremontowanej jezdni zachodniej. Kierowcy mają do dyspozycji po dwa pasy w każdym kierunku, z przejazdami przez pas dzielący w rejonie estakad bielańskich oraz za ul. Prozy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto