Jedną z największych zmian jest likwidacja biletu weekendowego. Obowiązywały one od godziny godziny 19:00 dnia roboczego poprzedzającego dzień wolny od pracy do godziny 6:00 pierwszego dnia roboczego następującego po dniach wolnych (najczęściej piątek – poniedziałek). Najtańszy (klasa 2) na przejazdy bez limitu pociągami TLK i IC kosztował 81 zł.
Ta oferta zniknie a zastąpi ją nowa Multiprzejazd oraz Multiprzejazd Max. Będzie obowiązywać od północy we wtorek do godziny 15.00 w czwartek i umożliwi podobnie jak poprzednio nielimitowaną liczbę przejazdów w tym czasie. Wybierając Multiprzejazd, będzie można podróżować pociągami kategorii TLK i IC w drugiej klasie za 119 zł i w pierwszej za 159 zł. Multiprzejazd Max obejmuje wszystkie pociągi PKP IC. Bilet na podróże w klasie 2 kosztuje 239 zł. W 1 klasie – 396 zł.
To nie jedyne podwyżki związane z obecną sytuacją
Od ostatniej aktualizacji cen biletów istotnie zwiększyły się koszty działalności spółki - pomiędzy 2014 a 2020 rokiem wzrost w tym zakresie wyniósł ponad 30% w przeliczeniu na pasażera. O ponad 140% wzrosły koszty związane z remontami taboru kolejowego oraz stacji postojowych. Znacząco wzrosły ceny energii trakcyjnej - o około 65% – wyjaśnia Spółka w komunikacje dotyczącym wzrostu cen.
Wzrosną przede wszystkim ceny bazowe biletów. Oferta Promo będzie mieć jak dotychczas pięć poziomów cenowych: Super Promo, Promo Plus, Promo 30 (bilety tańsze o 30% od ceny bazowej), Promo 20 (tańsze o 20%) i Promo 10 (tańsze o 10%). Dostępność poszczególnych biletów promocyjnych nie będzie już zależna od wyprzedzenia, z jakim pasażer kupi bilet, a od obłożenia danego pociągu. Przewoźnik będzie zarządzać liczbą promocyjnych biletów w poszczególnych progach cenowych w zależności od popytu, a więc np. w zależności od dnia przejazdu, relacji, klasy wagonu czy momentu zakupu. Dla niektórych pociągów oferta Super Promo może się np. w ogóle nie pojawić.
Zatem jeśli kupimy bilet Warszawy do Wrocławia, Krakowa lub trójmiasta na EIP (Pendolino) dzień przed podróżą zapłacimy zapewne 169 zł (dotychczas 150 zł). Jeśli kupimy bilet z wyprzedzeniem kiedy obłożenie pociągu będzie mniejsze zachodzi możliwość zakupu biletu taniej niż dotychczas.
PKP Intercity zapowiada też mniej biletów Taniomiastowych
W styczniu zmniejszy się liczba relacji, na których obowiązywał Bilet Taniomiastowy. Wprowadzona kilka lat temu oferta proponowała obniżone ceny na przejazdy trasami w trakcie remontu. Po zakończeniu modernizacji linii kolejowych znacząco skróciły się na nich czasy przejazdu oraz poprawiły się warunki podróżowania. Aktualizacja cenników obejmie także bilety okresowe – tłumaczy Spółka w oświadczeniu.
Cena biletu z Warszawy do Białegostoku według tej oferty wzrośnie z 30 do 34,50 zł, natomiast np. połączenie stolicy z Olsztynem do tej pory kosztowało 39,90 zł, a od 13 stycznia będzie to już cena 50,00 zł. Z oferty znikną natomiast całkowicie połączenia Warszawy z Łodzią. Dotychczas w ofercie Bilet Taniomiastowy można było nabyć takie bilety za 31,00 zł. Teraz bilet z Warszawy Centralnej do Łodzi Fabrycznej (131 km) bez zniżki w cenie bazowej kosztować będzie 41,00 zł.
W przypadku połączeń pociągami IC i TLK podtrzymana zostanie oferta „Wcześniej” obejmująca bilety w klasie 2 i obowiązuje na dowolnie wybranych relacjach. Wysokość zniżki uzależniona jest od momentu nabycia biletu. Będą obowiązywały progi 15%, 30% i 45%. Ceny biletów z co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem będą zatem nieco niższe.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?