Polacy są najgorszymi pracownikami w Europie? Zaskakujące podsumowanie [RAPORT]
Niechętnie mówimy o firmie, nie chcemy się w niej rozwijać
Wyniki pokazują, że najbardziej spadło poczucie lojalności pracowników w stosunku do pracodawcy (z 59% w 2016 roku na 55%). O 3 punkty procentowe obniżyły się także pozytywne myślenie i mówienie o firmie, w której pracujemy (z 59% na 56%) oraz chęć działania i rozwoju w firmie (z 51% na 48%). - Po jakimś czasie pracownicy zaczynają odczuwać brak zainteresowania ze strony przełożonego, czują, że nie są wystarczająco ważni i docenieni w oczach pracodawcy, zarówno w kontekście wynagrodzenia, jak i pozafinansowych aspektów. Nie czują się też częścią sukcesów firmy. Dlatego ich lojalność drastycznie spada i odchodzą, a firma wpada w błędne koło zmagania się z niedoborem pracowników – wyjaśnia Magdalena Warzybok. - Mamy też coraz większe oczekiwania, dlatego świadczenia pozafinansowe, takie jak karnety na basen, fitness czy do centrów medycznych nie robią już na nas wrażenia. To już nie benefit od pracodawcy i karta przetargowa w rekrutacji, a podstawowy wymóg kandydatów do pracy – dodaje.