Południowa Obwodnica Warszawy. Ursynowski odcinek niemal gotowy
Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 zbliża się do finału. Na całym odcinku tunelowym pod Ursynowem ułożona została nawierzchnia betonowa. Trwają pracę nad zbrojeniami i szalunkami obramowań przejść awaryjnych oraz uszczelnianiem ścian szczelinowych i oczepów. Pod sufitem zamontowano już wszystkie oprawy oświetleniowe i wentylatory strumieniowe. Odbywają się też prace po wschodniej stronie (układana jest nawierzchnia) i po zachodniej stronie (montaż ekranów na ścianach) tunelu.
ZOBACZ, jak wygląda tunel pod Ursynowem
- Prowadzony będzie montaż opraw kierunkowych oświetlenia awaryjnego na ścianach wewnętrznych oraz układane koryta pod instalację monitoringu i systemu alarmowego. W dużym skrócie - montaż wyposażenia tunelu odpowiedzialnego za bezpieczeństwo jego użytkowników - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która pokazała, jak prezentuje się tunel. Kliknij w zdjęcie lub przycisk poniżej, aby zobaczyć efekty prac w tunelu pod Ursynowem.
Tunel o długości ponad 2,3 km, poprowadzony m.in. pod pierwszą linią metra (M1), będzie najdłuższym tunelem w terenie miejskim w Polsce.
Nie przegapcie
Tunel pod Ursynowem będzie zgodny z dyrektywą tunelową Unii Europejskiej, która zawiera opis minimalnych wymagań bezpieczeństwa dla tuneli w transeuropejskiej sieci drogowej.
- Zgodnie z tymi zapisami tunel pod Ursynowem wyposażony będzie w system zasilania podstawowego i awaryjnego, oświetlenie podstawowe, awaryjne i ewakuacyjne. W układzie wentylacji zamontowany zostanie system pomiaru stężenia tlenku węgla i tlenku azotu. Automatycznie kontrolowana będzie widoczność w tunelu, a czujniki będą mogły wykryć i zasygnalizować pożar. Obiekt pod Ursynowem wyposażony będzie w system punktów alarmowych, komunikacji radiowej służb ratowniczych i porządkowych - tłumaczy GDDKiA.
W tunelu znajdują się również hydranty przeciwpożarowe, odwodnienie, kanalizacja deszczowa, przeciwpożarowa i drenażowa. Wzdłuż ścian tunelu są chodniki, które w razie potrzeby będą ciągami ewakuacyjnymi. Co 250 metrów ulokowano też przejścia pomiędzy nawami tunelu, a informację o odległości do tych przejść znajdziemy na tablicach oświetlenia awaryjnego.
Będzie Odcinkowy Pomiar Prędkości?
Jednocześnie mieszkańców Ursynowa władze samorządowe apelują o zamontowanie Odcinkowego Pomiaru Prędkości w powstającym tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy. W Internecie można podpisać petycję w tej sprawie. Koszt instalacji Odcinkowego Pomiaru Prędkości szacowany przez GDDKiA wynosi około 2,3 mln zł.
„Prognozowane natężenie ruchu pojazdów w ciągu Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) spodziewane jest na poziomie podobnym do Trasy AK i Trasy Toruńskiej. Taki ruch oznacza średnio 3 wypadki/kolizje dziennie. Jednym z najczęstszych powodów wypadków drogowych na ww. trasach jest nadmierna prędkość” – czytamy w uzasadnieniu petycji.
Kiedy otwarcie Południowej Obwodnicy Warszawy?
Patrząc na zaawansowanie prac, zakończenia robót można spodziewać się w czerwcu br. Trzeba jednak wziąć pod uwagę dodatkowy czas na wykonanie obowiązkowych kontroli i uzyskanie pozwoleń na użytkowanie. Oddanie tunelu do ruchu może więc nastąpić późną jesienią.
Zobaczcie też:
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?