Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Południowa Obwodnica Warszawy. Niedoróbki wydłużą czas dopuszczenia inwestycji do ruchu? Asfalt do wymiany, trwają kolejne testy

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Krzysztof Nalewajko/ GDDKiA
Na ursynowskim odcinku trasy S2 - Południowej Obwodnicy Warszawy trwają testy i odbiory poszczególnych elementów drogi. Przy tej okazji Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wraz z Inspektorami Nadzoru sprawdza czy zrealizowane prace w tunelu jak i poza nim spełniają wymagania wskazane w warunkach kontraktu. Okazuje się, że niektóre wymagają poprawy już teraz, jeszcze przed oddaniem trasy. Czy możemy być spokojni o całość inwestycji?

Jeśli wykonane roboty nie spełniają norm, określonych w tak zwanych warunkach wykonania robót budowlanych, wtedy wykonawca otrzymuje pilne zlecenie doprowadzenia ich do określonego standardu. W trakcie odbiorów wykryto nieprawidłowości w nawierzchni betonowej ułożonej poza tunelem - poinformowała GDDKiA.

Specjalistyczne laboratorium GDDKiA badając właściwości ułożonej nawierzchni betonowej wykryło nieprawidłowości. Są one zlokalizowane na ok. 400-metrowym odcinku lewego i środkowego pasa ruchu, na jednej jezdni pomiędzy zjazdem z trasy S2 na ul. Branickiego i wjazdem do tunelu. Nieprawidłowości dotyczą braku wymaganej mrozoodporności nawierzchni w badaniu z udziałem soli odladzających. Czy trasa może zimą stwarzać niebezpieczeństwo?

S2. Odbiory, pozwolenie na użytkowanie i jedziemy. Koniec pr...

Wykonane zostały dodatkowe badania potwierdzające niespełnienie wymagań. Wykonawca opracował program naprawczy dotyczący rozebrania fragmentu nawierzchni i przystąpił do prac przygotowawczych. Do 19 września zakończona zostanie rozbiórka, a ułożenie nowej wraz z odtworzeniem pozostałych elementów, zajmie około tygodnia. Koszty tych prac ponosi oczywiście wykonawca.

Trwa też badanie mrozoodporności betonu

Metoda polega na zasymulowaniu warunków w jakich będzie funkcjonowała nawierzchnia w warunkach eksploatacyjnych. Podczas takiej próby, temperatury, cykle zamrażania oraz rozmrażania są ściśle monitorowane i sprawdzane. Wynik określany jest poprzez ubytek masy badanych próbek i na tej podstawie weryfikowana jest jakość betonu oraz czy posiada odpowiednią on kategorię odporności na cykliczne zamrażanie i rozmrażanie w obecności soli odladzających.

Terminem nadal jesień, ale raczej ta późna

Jak informuje GDDKiA wciąż jeszcze pozostało sporo papierkowej roboty, zanim droga zostanie dopuszczona do ruchu. Jeszcze chociażby kontrola Państwowej Straży Pożarnej. Kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Warszawie (WINB) o wydanie pozwolenia na użytkowanie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto