Budowana Południowa Obwodnica Warszawy (POW) miała być gotowa w sierpniu tego roku. Wiadomo, że prace przedłużą się. Już wcześniej wykonawcy zgłaszali pisma do GDDKiA z prośbą o przedłużenie terminu budowy. Na początku kwietnia, gdy rząd wprowadził ograniczenia w przemieszczaniu się, pojawiły się kolejne problemy. Tylko przy budowie mostu na Wiśle liczba pracowników spadła o połowę. Teraz jest ich jeszcze mniej, choć - jak słyszymy - budowy nie przerwano.
Przypomnijmy, że wszystkie prace podzielono na trzy odcinki. "A" z tunelem pod Ursynowem, według niektórych źródeł, opóźniony jest o ponad rok. GDDKiA potwierdza, że wykonawca prac firma Astaldi złożył wniosek o przesunięcie terminu. - W dalszym ciągu w rozpatrywaniu są roszczenia wykonawcy odnośnie wydłużenia zakończenia prac. Po ich rozpatrzeniu będzie możliwe wskazanie daty - mówi Małgorzata Tarnowska z GDDKiA. Z powodu przepychanek miasta z drogowcami do dziś nie rozpoczęły się prace za węzłem Puławska, w miejscu, gdzie połączą się budowany i istniejący odcinek obwodnicy. To generuje dodatkowe opóźnienia. Już wcześniej drogowcy przedłużyli natomiast termin zakończenia pracy odcinka "C" na Wawrze, do grudnia 2020.
Zobacz najnowsze zdjęcia z budowy Południowej Obwodnicy Warszawy
Najwięcej spekulacji w ostatnim czasie pojawiało się na temat środkowego fragmentu - "B" - budowanego przez Gulermak wraz z Mostem Południowym. Słyszeliśmy, że być może najpierw otwarta zostanie jedna nitka mostu, na której prace są bardziej zaawansowane. Drogowcy wzbraniali się przed potwierdzeniem tej informacji. Teraz mówią tak: - Termin zakończenia prac na zadaniu "B" został przesunięty na październik 2020 r. Niemniej jednak rozpatrywane są kolejne roszczenia i nie jest wykluczone kolejne wydłużenie tego terminu, jeśli oczywiście wykonawca zgodnie z warunkami kontraktu umotywuje zasadność wydłużenia czasu na ukończenie - wyjaśnia Tarnowska.
W ramach całej inwestycji powstać ma droga ekspresowa o długości 18,6 km (od istniejącego węzła Puławska do realizowanego węzła Lubelska - połączenie z autostradą A2 i drogą S17), posiadająca dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, a na moście po cztery pasy. Budowany jest tunel pod Ursynowem, most na Wiśle, estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym oraz węzły: „Ursynów Zachodni”, „Ursynów Wschodni”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński” i „Patriotów”. Koszt budowy to ponad dwa i pół miliarda złotych.
POLECAMY TEŻ:
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?