Chodzi o projekt realizowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, który nie uwzględniał rowerzystów na ursynowskim odcinku budowanej drogi. Na całym odcinku powstało już w sumie 26,8 km tras dla miłośników dwóch kółek, a kolejne 5,6 km czeka na otwarcie tunelu. Jak tłumaczy ZDM, wówczas dopiero będzie możliwe oddanie do użytku trasy, która teraz jest w budowie.
Warszawa. ZDM ogłasza przetarg
"Dla zachowania ciągłości trasy rowerowej łączącej Ursynów z Wilanowem i Wawrem potrzebny jest brakujący fragment wzdłuż ul. Płaskowickiej. Właśnie ogłosiliśmy przetarg na budowę dwukierunkowej drogi dla rowerów po południowej stronie tej ulicy na ok. kilometrowym odcinku od ul. Pileckiego do al. Komisji Edukacji Narodowej" – przekazali stołeczni drogwcy.
Wszystkie podmioty chętne oferty mogą składać do 27 września. Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał 70 dni od momentu podpisania umowy.
Realizacja ostatniego brakującego fragmentu, czyli od al. KEN do zakresu prac GDDKiA na wysokości ul. Cynamonowej, ma odbyć się w przyszłym roku. Przebudowa obejmie także budowę ronda u zbiegu z ul. Lanciego. Oznacza to dobrą wiadomość dla rowerzystów. Jak zapewnia ZDM, dzięki tej inwestycji zostanie zachowana ciągłość trasy rowerowej wzdłuż trasy S2 od Ursynowa aż po Wawer. Będzie to ponad 17 km drogi w linii prostej.
Mieszkańcy wskazali to zadanie jako ważne, oddając w ramach budżetu obywatelskiego ponad 13,5 tysiąca głosów na pomysł obejmujący m.in. budowę właśnie tych fragmentów na Ursynowie – wskazują drogowcy.
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?