Południowa Obwodnica Warszawy to - obok rozbudowy II linii metra - najważniejsza transportowa inwestycja w Warszawie. Na jej otwarcie czekają nie tylko mieszkańcy stolicy, ale i kierowcy z całego województwa.
W ramach inwestycji powstać ma droga ekspresowa o długości 18,6 km (od istniejącego węzła Puławska do realizowanego węzła Lubelska), posiadająca dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Budowany jest tunel pod Ursynowem, most na Wiśle, estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym, węzły: „Ursynów Zachodni”, „Ursynów Wschodni”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego (ekranów akustycznych, budowa przejść dla zwierząt średnich i małych oraz płazów. Nasadzenia drzew i krzewów).
POW ma usprawnić transport pomiędzy Ursynowem a Wawrem, ograniczając jednocześnie ruch tranzytowy w mieście, a także zmniejszyć hałas i emisję spalin w stolicy. Jak przebiegają prace na budowie?
ZOBACZ TEŻ:
Budowa POW z lotu ptaka
Tym razem przyjrzeliśmy się postępom prac na budowie wschodniego odcinka POW. Na zdjęciach i filmie możecie zobaczyć przebieg robót budowlanych na odcinku od powstającego mostu, przez okolice Wału Miedzeszyńskiego i ulic: Celulozy, Mozaikowej, Patriotów, Izbickiej i Zabawnej. Zobaczcie film z budowy prawobrzeżnego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy.
Budowa POW z lotu ptaka
Południowa Obwodnica Warszawy ma zostać oddana do użytku w III kwartale 2020 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?