Południowa Obwodnica Warszawy (zaznaczana także jako trasa S2) łączy dwa odcinki autostrady A2. Zaczyna się przy węźle Konotopa, na zachód od Warszawy i docelowo zakończy się przy węźle Majdan, gdzie zamieni się w autostradę. GDDKiA (Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad) przedstawiła właśnie wizualizację na której nowa droga widoczna jest z lotu ptaka. Lektor opowiada o kolejnych odcinkach drogi.
W tej chwili gotowy jest fragment od węzła Konotopa do węzła Puławska. Reszta, w sumie ponad XX km wygodnej drogi, ma być gotowa w połowie 2020 roku, rozstała rozbita na trzy odcinki.
Odcinek „A” to trasa biegnąca od Puławskiej do węzła Przyczółkowa z dwukilometrowym tunelem pod Ursynowem. Będzie kosztować 1,2 mld zł. Wykonawcą została firma Astaldi.
Odcinek „B” to trasa i most Południowy - łączna długość 6,5 km. Kontrakt na budowę podpisano w grudniu 2015 roku. Wykonawca - turecka firma Gulermak – zbuduje ten odcinek, od węzła Przyczółkowa (z węzłem) do węzła Wał Miedzeszyński (z węzłem), za 757 mln zł. Na moście kierowcy będą mieli do dyspozycji po cztery pasy ruchu w każdą stronę.
Odcinek „C” rozpocznie się za mostem i estakadą, będzie biegł do węzła Wał Miedzeszyński (bez węzła) do węzła Lubelska (bez węzła) – łącznie 7,5 km długości. Na końcu połączy się z przyszłą autostradą. Koszt budowy to 560 mln zł. Wykonawcą została firma Warbud S. A.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?