Ginie coraz mniej osób
W ostatnich latach w Warszawie udaje się utrzymać szybką tendencję spadkową liczby wypadków śmiertelnych: w ciągu 6 lat ich liczba spadła o 44%. W skali kraju w analogicznym okresie ta liczba spadła o 11%, a w ostatnich latach obserwowana jest wręcz tendencja wzrostowa. Warszawa ma trzykrotnie niższe wskaźniki liczby wypadków w przeliczeniu na milion mieszkańców niż średnia krajowa i niemal dwukrotnie niższe niż średnia dla Unii Europejskiej.
Choć liczba wypadków i rannych na warszawskich drogach od kilku lat waha się w przedziale od 900 do 1200 rocznie, można zaobserwować stopniowe złagodzenie ich konsekwencji. Znacząco spada liczba ofiar śmiertelnych, a także ciężko rannych, częściej kończy się tylko na lekkich obrażeniach. Spada również liczba wypadków z udziałem pieszych. Przez 6 lat o połowę spadła liczba zabitych pieszych, w tym tych, którzy zginęli na przejściach dla pieszych.
Wiele wskazuje na to, że 2019 rok będzie kolejnym, w którym odnotujemy rekordowo niską liczbę ofiar śmiertelnych - przewidują drogowcy.
Coraz więcej sygnalizacji świetlnych, progów zwalniających i oświetlonych zebr
Jak podkreśla Zarząd Dróg Miejskich, statystyki mogą budzić optymizm, ale każdy wypadek śmiertelny to o jeden za dużo. Dlatego drogowcy starają się działać zapobiegawczo, tak aby uniknąć kolejnych takich zdarzeń. W jaki sposób? Budując nowe sygnalizacje świetlne, montując oświetlenia ok. 400 przejść dla pieszych, instalując progi zwalniające, azyle dla pieszych i inne formy uspokojenia ruchu (np. ronda).
Zobaczcie też:
Jakie zmiany na drogach czekają nas jeszcze w tym roku?
Drogowcy zapowiadają, że jeszcze w tym roku wprowadzą szereg zmian poprawiających bezpieczeństwo. Trwa przebudowa skrzyżowania al. Niepodległości i ul. Batorego, gdzie powstaje nowe przejście dla pieszych i wydzielone, bezpieczne skręty w lewo. Rozpoczęli też prace na skrzyżowaniu al. Solidarności i Szwedzkiej. Dzięki zlikwidowaniu wlotu ul. Wileńskiej uda się znacznie poprawić bezpieczeństwo na tej ulicy, dotychczas wykorzystywanej do omijania korków. ZDM pracuje również na ul. Górczewskiej (powstanie nowe przejście dla pieszych przy ul. Tyszkiewicza i sygnalizacja u zbiegu z Karolkową), ul. Drewny (przebudowa niebezpiecznego skrzyżowania z Przyczółkową) oraz w al. KEN (gdzie sygnalizacja obejmie wszystkie przejścia dla pieszych).
POLECAMY TEŻ:
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?