Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Powstaje nowa infolinia dla mieszkańców Warszawy

Patrycja Śledziewska
Nowy numer ma odciążyć alarmowy 112. Można pod nim zgłaszać m.in. nielegalne graffiti
Nowy numer ma odciążyć alarmowy 112. Można pod nim zgłaszać m.in. nielegalne graffiti Polskapresse
Gdzie teraz można zgłosić oberwany konar, dziurę w ulicy czy nieestetyczne bazgroły na ścianie budynku? Powstaje nowa infolinia dla mieszkańców Warszawy. Od lipca mieszkańcy zawiadomią o nich miasto pod specjalnym numerem interwencyjnym.

Zamiast pod numer 112, łączący z policyjnym Stołecznym Stanowiskiem Kierowania oraz dyżurnymi straży miejskiej, sprawy niewymagające interwencji lekarza bądź mundurowych będzie można zgłaszać pod numerem 115 119. Od lipca pod numerem nowej infolinii urzędnicy miejscy będą przyjmować zgłoszenia dotyczące m.in. wyrw w jezdni, awarii sieci wodociągowej, drzewa przewróconego przez wiatr czy pomnika zabazgranego graffiti.

Mundurowi są na tak

Entuzjastycznie do pomysłu podeszli mundurowi. Mają nadzieję, że zgłaszający brak pokrywy studzienki kanalizacyjnej lub zwłoki psa na poboczu nie będą blokować linii zgłaszającym wypadek, kradzież lub zabójstwo.

- Sprawy, z jakimi czasem dzwonią ludzie, wołają o pomstę do nieba. Nas już nawet nie śmieszy, że młoda matka zgłasza, że psy sikają do piwnicy, a gołębie znowu zabrudziły huśtawkę - opowiada jeden ze stołecznych funkcjonariuszy. - Najgorsze jest to, że w tym czasie może dzwonić ktoś wymagający natychmiastowej pomocy - dodaje.

Łatwiejszy kontakt

Zyskają też sami mieszkańcy. Tym razem odbierający telefon urzędnik skieruje ich bezpośrednio do instytucji odpowiedzialnej za konkretną drogę, fragment budynku czy wadliwe oznaczenie ulicy. Dzięki temu nie będą musieli dzwonić w kilka miejsc, czekając, aż zostaną przełączeni do odpowiedniego wydziału, a potem właściwego urzędnika. Samemu trudno bowiem wywnioskować, czy dana ulica znajduje się w gestii Zarządu Terenów Publicznych, Zarządu Dróg Miejskich czy może dzielnicy albo osiedlowej wspólnoty.

Czytaj też: ZTM zmienia decyzję dotyczącą linii E-2. "Edward" zostaje

Od wakacji za rozwiązanie problemu i obieg związanych z nią dokumentów odpowiedzialny będzie przyjmujący zgłoszenie. Interweniujący **

mieszkaniec

** będzie jednak w każdej chwili mógł sprawdzić, na jakim etapie jest sprawa. Infolinia odpowiadać będzie trochę dzielnicowym wydziałom obsługi mieszkańca.

Warszawa nowoczesna

Ponieważ ratusz idzie z duchem czasu, interwencję będzie można zgłosić również drogą mejlową lub faksem. Zgłoszenia monitorowane będą za pomocą specjalnego systemu informatycznego. Ma on zdyscyplinować urzędników i zmobilizować ich do jeszcze intensywniejszej pracy. Będą bowiem rozliczani z szybkości rozwiązywania problemów i kierowania spraw do właściwych wydziałów. Opieszali będą ponaglani, a wydziały, które nieskutecznie reagują na skargi mieszkańców, rozliczane.

Ferie w mieście. Sprawdź, co będzie się działo

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto