Zamiast pod numer 112, łączący z policyjnym Stołecznym Stanowiskiem Kierowania oraz dyżurnymi straży miejskiej, sprawy niewymagające interwencji lekarza bądź mundurowych będzie można zgłaszać pod numerem 115 119. Od lipca pod numerem nowej infolinii urzędnicy miejscy będą przyjmować zgłoszenia dotyczące m.in. wyrw w jezdni, awarii sieci wodociągowej, drzewa przewróconego przez wiatr czy pomnika zabazgranego graffiti.
Mundurowi są na tak
Entuzjastycznie do pomysłu podeszli mundurowi. Mają nadzieję, że zgłaszający brak pokrywy studzienki kanalizacyjnej lub zwłoki psa na poboczu nie będą blokować linii zgłaszającym wypadek, kradzież lub zabójstwo.
- Sprawy, z jakimi czasem dzwonią ludzie, wołają o pomstę do nieba. Nas już nawet nie śmieszy, że młoda matka zgłasza, że psy sikają do piwnicy, a gołębie znowu zabrudziły huśtawkę - opowiada jeden ze stołecznych funkcjonariuszy. - Najgorsze jest to, że w tym czasie może dzwonić ktoś wymagający natychmiastowej pomocy - dodaje.
Łatwiejszy kontakt
Zyskają też sami mieszkańcy. Tym razem odbierający telefon urzędnik skieruje ich bezpośrednio do instytucji odpowiedzialnej za konkretną drogę, fragment budynku czy wadliwe oznaczenie ulicy. Dzięki temu nie będą musieli dzwonić w kilka miejsc, czekając, aż zostaną przełączeni do odpowiedniego wydziału, a potem właściwego urzędnika. Samemu trudno bowiem wywnioskować, czy dana ulica znajduje się w gestii Zarządu Terenów Publicznych, Zarządu Dróg Miejskich czy może dzielnicy albo osiedlowej wspólnoty.
Czytaj też: ZTM zmienia decyzję dotyczącą linii E-2. "Edward" zostaje
Od wakacji za rozwiązanie problemu i obieg związanych z nią dokumentów odpowiedzialny będzie przyjmujący zgłoszenie. Interweniujący **
mieszkaniec** będzie jednak w każdej chwili mógł sprawdzić, na jakim etapie jest sprawa. Infolinia odpowiadać będzie trochę dzielnicowym wydziałom obsługi mieszkańca.
Warszawa nowoczesna
Ponieważ ratusz idzie z duchem czasu, interwencję będzie można zgłosić również drogą mejlową lub faksem. Zgłoszenia monitorowane będą za pomocą specjalnego systemu informatycznego. Ma on zdyscyplinować urzędników i zmobilizować ich do jeszcze intensywniejszej pracy. Będą bowiem rozliczani z szybkości rozwiązywania problemów i kierowania spraw do właściwych wydziałów. Opieszali będą ponaglani, a wydziały, które nieskutecznie reagują na skargi mieszkańców, rozliczane.
Ferie w mieście. Sprawdź, co będzie się działo
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?