Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Powstaną kolejne stacje II linii metra. Poznaliśmy potencjalnych wykonawców

Piotr Wróblewski
Powstaną kolejne stacje II linii metra. Poznaliśmy potencjalnych wykonawców
Powstaną kolejne stacje II linii metra. Poznaliśmy potencjalnych wykonawców Szymon Starnawski
W poniedziałek 10 sierpnia, Ratusz otworzył koperty z ofertami firm starających się o budowę dalszej części II linii metra. Wykonawcy zaproponowali budowę o miliard złotych taniej niż zakładano. Kiedy przejedziemy podziemnym pociągiem z dalekiej Woli na Targówek?

W siedzibie Metra Warszawskiego otwarto koperty z ofertami dotyczącymi budowy dalszej części II linii kolejki podziemnej. Do przetargu stanęło 9 firm. Sześć na fragment w kierunku Woli i trzy w części praskiej. Najtańszą ofertę - 1 147 999 590 zł, zaproponował turecki Gülermak. Jest to firma, która była współwykonawcą centralnego odcinka II linii. Na odcinku praskim najtaniej swoje prace wyceniła włoska firma Asaldi - 1 066 741 483 zł., która również współtworzyła otwarty w marcu odcinek linii metra. Miasto na budowę przeznaczyło 3,1 mld zł. Wykonawcy zaproponowali jednak stawki niższe aż o jedną trzecią tej sumy.

Wynik nie jest jeszcze ostateczny. Wygra ta firma, która zaproponowała najniższą cenę oraz względnie długi okres gwarancji. W tym momencie trwa weryfikacja wszystkich dokumentów. Dopiero po ich sprawdzeniu poznamy zwycięzce przetargu. Jest jednak wielce prawdopodobne, że będą to w/w firmy.

W marcu br. otwarto centralny odcinek II linii metra. Na razie kolejką możemy jeździć od Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego. Po otwarciu kolejnego fragmentu, trasa wydłuży się o sześć stacji. Na Woli powstaną przystanki: Wolska, Moczydło i Księcia Janusza, a po drugiej stronie Wisły, na Targówku, pasażerowie skorzystają ze stacji: Szwedzka, Targówek 1 i Targówek 2.

Zgodnie z kontaktem prace nie mogą potrwać dłużej niż 38 miesięcy. Oznacza to, że inauguracja nastąpi na przełomie 2018 i 2019 roku. Wtedy - jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem - przejedziemy się metrem z dalekiej Woli aż na Targówek. Trasa ta będzie liczyć 13,5 km.

Cała druga nitka metra ma liczyć aż 31,5 km. Według wstępnych prognoz zakończenie wszystkich prac nastąpi za siedem lat. Między 2019 a 2022 ma powstać reszta stacji. Niepewne są jednak losy odnogi w kierunku Gocławia. Być może ten odcinek zostanie włączony do planowanej III linii metra. Niepewnie jest również przedłużenie trasy w stronę Bemowa i Chrzanowa. Tam miasto czeka na budowę nowych osiedli. Nim powstaną, doprowadzenie metra w te rejony byłoby nieopłacalne.


Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected].
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected].


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto