Zarząd Dróg Miejskich prowadzi prace związane z odbudową systemu odwodnienia ulicy Dźwigowej. System ten nie składa się wyłącznie z rur umieszczonych pod ulicą, ale również z przepompowni i przewodów wodociągowych prowadzących do niej. Aby zapanować nad wodą pod jezdnią należy doprowadzić nowy kanał do przepompowni. Dlatego robotnicy musieli zejść pod ziemię. Zanim było to możliwe, trzeba było uzyskać zgodę spółek kolejowych na wejście w ich teren.
Kanał jest właśnie budowany - 12 metrów poniżej poziomu skarpy. Ściany wykopu są zabezpieczone grodzicami, aby nie osunęły się na pracowników. Wykopanie kanału wymagało wycięcia drzew oraz pozwolenia na ich usunięcie.
Czytaj także: Dźwigowa będzie w remoncie od piątku. Sprawdź objazdy i zmiany w komunikacji miejskiej
Rozpoczęło się też betonowanie gruntu pod jezdnią. Ogromne silosy z cementem były uzupełniane od samego rana. Cement będzie podawany przez przewody do maszyny, która wtłoczy go pod ziemię. Ustabilizowanie i uszczelnienie gruntu pozwoli na odpompowanie wody spod jezdni i przejęcie jej przez system odwodnienia. Chodzi również o to, aby wody podziemne nie oddziaływały destrukcyjnie na podbudowę ulicy Dźwigowej. W środę taki sam zestaw zostanie rozstawiony po południowej stronie wiaduktów kolejowych. Cement będzie podawany przez trzy maszyny.
Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!
źródło: zdm
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?