Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Prezenty tańsze w sieci

Joanna Pieńczykowska

Fot. morguefile.com
Aż 33 proc. młodych Polaków zamierza w tym roku kupić świąteczne prezenty w internecie - wynika z badań firmy Deloitte.

- W jednym z największych internetowych sklepów

www.merlin.pl

liczba przesyłek w okresie świątecznym jest dwukrotnie wyższa niż w tradycyjne dni, blisko dwa razy wyższa jest wartość zamówień - dodaje Agata Czarnowska, rzeczniczka prasowa sklepu.

Nic dziwnego: zakupy w internetowych sklepach i pasażach handlowych są zazwyczaj tańsze niż tradycyjne. - Ceny towarów elektronicznych są średnio o ponad 24 proc. niższe niż w znanych sieciach handlowych - mówi Wojciech Czernecki, dyrektor zarządzający porównywarki cenowej

Nokaut.pl.

Tak wynika z badania cen, które Nokaut przeprowadził na losowo wybranej grupie 500 artykułów RTV i AGD. Okazało się, że aż w 472 przypadkach ceny oferowane przez sklepy internetowe były niższe od cen w sieciach handlowych.

Nie ma prezentu, którego nie dałoby się kupić w sieci. Z danych firmy DotCom River wynika, że w Polsce działa około 7,5 tys. sklepów internetowych - 5 lat temu było ich tylko 1,8 tys. Z roku na rok zwiększa się także wartość zakupów: w ubiegłym roku wydaliśmy ponad 11 mld zł, o 36,4 proc. więcej niż w 2007 r. W tym roku ma być to około 14 mld zł - wynika z badań firmy DotCom River.

W gąszczu internetowych ofert można się pogubić. Stąd coraz więcej inicjatyw, takich jak pasaże handlowe czy porówny-warki cenowe, które próbują ułatwić klientom wybór produktów, a właścicielom sklepów - dotarcie do klienta. Jedną z nowszych inicjatyw, która szybko zdobywa rynek, jest internetowy pasaż handlowy

www.sklepy.gratka.pl.

Chociaż portal ruszył zaledwie trzy miesiące temu, to już obecnie prezentuje ofertę 113 tys. produktów z 238 sklepów. - Dzięki współpracy z takimi serwisami jak

Gazeta.pl

czy

Wiadomosci24.pl

docieramy do prawie 10 mln użytkowników - mówi Magdalena Chudzikiewicz, rzeczniczka sklepu.

Jak podkreślają przedstawiciele

Sklepy.gratka.pl.

jednym z atutów pasażu jest staranna selekcja sklepów. - Z badań firmy Deloitte wynika, że dla 60 proc. Polaków jedną z głównych barier w internetowych zakupach jest obawa o bezpieczeństwo. Dlatego my starannie selekcjonujemy współpracujące sklepy, m.in. sprawdzamy, czy firma prowadzi zarejestrowaną działalność gospodarczą - podkreśla Eliza Słoma-Górska z portalu

Sklepy.gratka.pl.

Nowością, która w czasie tegorocznych świąt przejdzie chrzest bojowy, są paczkomaty - automaty, w których po wprowadzeniu kodu można odebrać wcześniej opłaconą przesyłkę, niezależnie od pory dnia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto