Problemy komunikacyjne Warszawy. Jakie wyzwania stoją przed stolicą w najbliższych latach? Czego potrzeba mieszkańcom?

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Remont oczekiwany od lat, który także na kilka lat utrudni życie mieszkańcom stolicy, ale stwarza też ogromne perspektywy. Zwiększenie przepustowości, usprawnienie rozjazdów i unowocześnienie całego odcinka umożliwi stworzenie czegoś na kształt dodatkowej linii metra od Warszawy Zachodniej do Wschodniej. Większość trasy bezkolizyjnie w tunelu, dodatkowe stacje przy obecnym Rondzie de Gaulle'a oraz na Solcu w miejscu stacji Warszawa Powiśle. Dodatkowe dwa tory na stacji Warszawa Śródmieście, które umożliwią zwiększenie częstotliwości na odcinku śródmiejskim. To wszystko ma być możliwe już w 2027 roku. Kolejarze co prawda znani są z opóźnień przy remontach, ale przebudowa dworca Zachodniego napawa optymizmem. Możliwe, że faktycznie w okolicy Metra Centrum i Dworca Warszawa Śródmieście powstanie ogromne centrum przesiadkowe i szybkie połączenia między Warszawą Wschodnią i Zachodnią. Do pełni szczęścia pozostanie wybudowanie łącznika z metrem, co jak wiemy z historii, nie jest takie oczywiste.
Remont oczekiwany od lat, który także na kilka lat utrudni życie mieszkańcom stolicy, ale stwarza też ogromne perspektywy. Zwiększenie przepustowości, usprawnienie rozjazdów i unowocześnienie całego odcinka umożliwi stworzenie czegoś na kształt dodatkowej linii metra od Warszawy Zachodniej do Wschodniej. Większość trasy bezkolizyjnie w tunelu, dodatkowe stacje przy obecnym Rondzie de Gaulle'a oraz na Solcu w miejscu stacji Warszawa Powiśle. Dodatkowe dwa tory na stacji Warszawa Śródmieście, które umożliwią zwiększenie częstotliwości na odcinku śródmiejskim. To wszystko ma być możliwe już w 2027 roku. Kolejarze co prawda znani są z opóźnień przy remontach, ale przebudowa dworca Zachodniego napawa optymizmem. Możliwe, że faktycznie w okolicy Metra Centrum i Dworca Warszawa Śródmieście powstanie ogromne centrum przesiadkowe i szybkie połączenia między Warszawą Wschodnią i Zachodnią. Do pełni szczęścia pozostanie wybudowanie łącznika z metrem, co jak wiemy z historii, nie jest takie oczywiste. PKP PLK
Warszawa to wciąż prężnie rozwijające się miasto. Inwestycje komunikacyjne są potrzebne, żeby usprawnić dojazd do centrum i przejazd między dzielnicami. Miasto jest coraz bliżej ukończenia II linii metra, ale co dalej? W jakim kształcie zbuduje III linie? Co z tramwajami na Gocław, Białołękę, Wilanów i dworzec Zachodni? Jakie wyzwania stoją przed miastem dla usprawnienia dojazdów i życia mieszkańców? Zebraliśmy je dla Was w tym tekście. Kliknij w obrazek, aby przejść do artykułu.

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie