Ratusz zapytał warszawiaków o najbardziej problematyczne węzły przesiadkowe. Ankietę w ramach konsultacji do do nowego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego wypełniło ponad 16 tys. osób. W sumie wskazano dokładnie 8345 lokalizacji, ale najwięcej uwag dotyczyło dziesięciu miejsc.
Zobacz też: Warszawa w 2050 roku. Jak zmieni się komunikacja miejska w stolicy?
Rejon Warszawy Śródmieścia i stacji metra Centrum
Numerem jeden został rejon Warszawy Śródmieścia i stacji metra Centrum, który oznaczyło 351 osób. Jak podaje transport-publiczny.pl, najwięcej zastrzeżeń budzi kwestia braku podziemnego połączenia między dworcami a stacją metra. Utrudnieniem dla mieszkańców jest także brak naziemnych przejść. To szczególnie uciążliwe dla osób z większym bagażem, rowerem czy wózkiem dziecięcym. Istotnym problemem są też: natłok ludzi oraz duże odległości między przystankami.
Druga i trzecia pozycja
Drugie miejsce zajął rejon stacji metra Wilanowska (216 wskazań), a trzecie rejon Warszawy Centralnej (173 wskazania). Jeśli chodzi o pierwszy z wymienionych rejonów, do najpoważniejszych problemów należą: duża odległość pomiędzy stacją metra a pętlą autobusową i przystankiem tramwajowym oraz źle rozplanowane ciągi piesze. Problemy dotyczące Warszawy Centralnej to brak przejść naziemnych, zwłaszcza w rejonie przystanków tramwajowych oraz brak wind w istniejących przejściach podziemnych.
Ronda w Warszawie to też problem
Na czwartej pozycji znalazło się rondo Unii Europejskiej (154). Najczęściej wskazywane problemy to brak przejść dla pieszych i konieczność korzystania z kładek. Kolejne miejsce zajmuje rondo Wiatraczna (123), gdzie najwięcej skarg dotyczy dużych odległości między przystankami.
Miejsca związane z II linią metra
Warszawiacy wskazali sporo miejsc związanych z II linią metra. To m.in. stacja metra Świętokrzyska (117), gdzie podróżni skarżą się przede wszystkim na wąskie przejście między liniami i natłok ludzi, rondo Daszyńskiego (105), na którym przeszkadza brak dogodnego wyjścia ze stacji metra oraz źle funkcjonująca sygnalizacja świetlna, Dworzec Wileński (102).
W ankiecie jako problematyczne punkty przesiadkowe wskazywano też: Połczyńska/ Sochaczewska - Chrościckiego (109), węzeł al. Zieleniecka/Stadion Narodowy (105).
POLECAMY TEŻ:
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?