Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Problemy z przesiadkami w komunikacji miejskiej. Które węzły są najbardziej problematyczne? Warszawiacy wskazują ponad 8 tys. lokalizacji

Redakcja
Problemy z przesiadkami w komunikacji miejskiej. Które węzły są najbardziej problematyczne? Warszawiacy wskazują ponad 8 tys. lokalizacji.
Problemy z przesiadkami w komunikacji miejskiej. Które węzły są najbardziej problematyczne? Warszawiacy wskazują ponad 8 tys. lokalizacji. Łukasz Kowalski
Miejsc, w których tłumnie przesiadają się pasażerowie transportu publicznego, nie brakuje w stolicy. Niestety, nie wszystkie węzły przesiadkowe są wygodne dla warszawiaków. W ramach konsultacji społecznych do nowego studium Warszawy mieszkańcy mogli wskazać te najbardziej problematyczne. W sumie wskazano ich ponad 8 tys. Na jakie lokalizacje najczęściej narzekali pasażerowie? Sprawdźcie w artykule poniżej.

Ratusz zapytał warszawiaków o najbardziej problematyczne węzły przesiadkowe. Ankietę w ramach konsultacji do do nowego studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego wypełniło ponad 16 tys. osób. W sumie wskazano dokładnie 8345 lokalizacji, ale najwięcej uwag dotyczyło dziesięciu miejsc.

Zobacz też: Warszawa w 2050 roku. Jak zmieni się komunikacja miejska w stolicy?

Analiza planu systemu transportowego obejmuje okres aż do 2050 roku. Dokument przygotowała firma Transeko, która od lat wykonuje podobne zlecenia urzędu miasta. Przygotowujący studium odpowiadają m.in. na pytania którędy drążyć III linię metra, dokąd przedłużać tunele pierwszej i drugiej linii, gdzie powinny znaleźć się korytarze autobusowe oraz czy opłacalna okaże się trasa tramwajowa w ciągu Trasy Mostu Północnego.

Warszawa w 2050 roku. Jak zmieni się komunikacja miejska w stolicy?

Rejon Warszawy Śródmieścia i stacji metra Centrum

Numerem jeden został rejon Warszawy Śródmieścia i stacji metra Centrum, który oznaczyło 351 osób. Jak podaje transport-publiczny.pl, najwięcej zastrzeżeń budzi kwestia braku podziemnego połączenia między dworcami a stacją metra. Utrudnieniem dla mieszkańców jest także brak naziemnych przejść. To szczególnie uciążliwe dla osób z większym bagażem, rowerem czy wózkiem dziecięcym. Istotnym problemem są też: natłok ludzi oraz duże odległości między przystankami.

Druga i trzecia pozycja

Drugie miejsce zajął rejon stacji metra Wilanowska (216 wskazań), a trzecie rejon Warszawy Centralnej (173 wskazania). Jeśli chodzi o pierwszy z wymienionych rejonów, do najpoważniejszych problemów należą: duża odległość pomiędzy stacją metra a pętlą autobusową i przystankiem tramwajowym oraz źle rozplanowane ciągi piesze. Problemy dotyczące Warszawy Centralnej to brak przejść naziemnych, zwłaszcza w rejonie przystanków tramwajowych oraz brak wind w istniejących przejściach podziemnych.

węzły

Ronda w Warszawie to też problem

Na czwartej pozycji znalazło się rondo Unii Europejskiej (154). Najczęściej wskazywane problemy to brak przejść dla pieszych i konieczność korzystania z kładek. Kolejne miejsce zajmuje rondo Wiatraczna (123), gdzie najwięcej skarg dotyczy dużych odległości między przystankami.

Miejsca związane z II linią metra

Warszawiacy wskazali sporo miejsc związanych z II linią metra. To m.in. stacja metra Świętokrzyska (117), gdzie podróżni skarżą się przede wszystkim na wąskie przejście między liniami i natłok ludzi, rondo Daszyńskiego (105), na którym przeszkadza brak dogodnego wyjścia ze stacji metra oraz źle funkcjonująca sygnalizacja świetlna, Dworzec Wileński (102).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto