Polecamy

Transport Publiczny © Szymon Starnawski
[2/8]

Transport Publiczny

Trzaskowski postawił sobie ambitny cel w zakresie transportu publicznego. Swoimi działaniami chce doprowadzić do tego, by 65 procent wszystkich podróży w granicach Warszawy odbywało się transportem publicznym. Ma do tego dojść za sprawą rewolucji w metrze, tramwajach, autobusach i pociągach SKM.

Rafał Trzaskowski zapowiada, że do 2023 roku ukończona zostanie budowa II linii metra z Bemowa na Targówek, a następnie zostanie ona doprowadzona aż do Ursusa. Na pierwszej nitce metra mają powstać brakujące stacje (Muranów i plac Konstytucji). Nowy prezydent Warszawy snuje również wizje rozpoczęcia budowy III i IV linii metra oraz zakup 30 nowych pociągów podziemnej kolei miejskiej. W programie polityka Koalicji Obywatelskiej nie napisano jednak, w jakim czasie inwestycje te zostaną zrealizowane.

Jeśli chodzi o tramwaje, pojawić się mają nowe linie na Gocław i Białołękę, a także linia łącząca rondo Unii Europejskiej ze stacją metra Wilanowska. Ponadto za kadencji Trzaskowskiego powinniśmy móc skorzystać z połączenia tramwajowego na trasie Wilanów – Mokotów – Ochota, nową linię wzdłuż ulicy Kasprzaka oraz nowe linie tramwajowe na Odolanach. Prezydent planuje zakup 200 tramwajów niskopodłogowych.

Zmiany dotkną również SKM. Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej pojechać mają nowymi liniami w kierunku Piaseczna i Ożarowa Mazowieckiego. Planowany jest również zakup co najmniej 20 nowych składów.

W transporcie autobusowym powstać mają nowe buspasy (między innymi w ulicy Puławskiej, po uruchomieniu SKM). Jak we wszystkich powyższych środkach transportu, tu również zapowiedziano zakup nowych pojazdów. Mowa o 300 nowych, nisko- i zeroemisyjnych autobusach.

Najnowsze wiadomości

reklama