I choć Koleje Mazowieckie starają się jak tylko mogą, aby w jak najlepszy sposób wypromować komfortową podróż osób niepełnosprawnych nowymi pociągami, które mają zastąpić stare składy z lat 60. i 70. , ich starania idą na marne.
– Tabor to nie wszystko. Na perony Dworca Wschodniego prowadzą tylko schody. Na dodatek między peronem a podłogą wagonu jest 30-centymetrowa przepaść – komentuje dla Życia Warszawy Elżbieta Radziszewska, pełnomocnik rządu do spraw równego traktowania.
Czytaj także: Dworzec Zachodni wyremontuje słowacki inwestor
Co jest tego przyczyną? Brak współpracy pomiędzy przewoźnikiem, którym są Koleje Mazowieckie a zarządcą infrastruktury – spółką PKP Polskie Linie Kolejowe.
PKP PLK obiecywało przed 2012 rokiem gruntowny remont Dworca Wschodniego wraz z przebudową przejść podziemnych i peronów. Jednak zarządca nie pieniędzy i remontu nie będzie. Przed Euro 2012 zostaną wykonane tylko prace rewitalizacyjne.
Natomiast ministerstwo Infrastruktury tłumaczy, że remont dworca przed mistrzostwami Euro utrudniłby poruszanie się przyjezdnych pasażerów i dlatego, rozpocznie się on po sportowej imprezie.
Prace na obszarze poczekalni i kas na Dworcu Wschodnim mają zakończyć się do końca następnego roku. Ich koszt to 31 mln złotych.
Czytaj także:
* Remont Dworca Centralnego w odbędzie się w szesnastu etapach
*Remont Dworca Centralnego dwa razy droższy niż przewidywano
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?