Jak donosi dzisiejszy stołeczny dodatek Gazety Wyborczej, władze miasta zdają sobie sprawę, że bez inwestycji komunikacyjnych Warszawie grozi paraliż. W Wilanowie powstają nowe, ogromne osiedla i dzielnica potrzebować będzie linii tramwajowej. Plany, aby sfinansował ją prywatny inwestor zdradził Gazecie Mieczysław Reksnis, szef Miejskiego Biura Drogownictwa i Komunikacji.
Według wstępnych założeń miasto łożyłoby na funkcjonowanie linii przez minimum 30 lat, a na głowie inwestora spoczywałoby "jedynie" jej zbudowanie.
Eksperci, których Gazeta spytała o tego rodzaju rozwiązanie raczej sceptycznie patrzą na pomysł. Adrian Furgalski z Zespołu Drogowców Gospodarczych TOR powołuje się na przykład Londynu, gdzie jedną z linii sfinansował prywatny kapitał. Teraz jednak miasto planuje jej odkupienie, ponieważ sposób jej zarządzania, pozostawia wiele do życzenia.
Inicjatywa budowy prywatnej linii tramwajowej omawiana była podczas debaty zorganizowanej przez Krajową Izbę Gospodarczą.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?