Modernizacja Trasy AK i mostu Grota-Roweckiego będzie krępować poruszanie się po stolicy wielu osób. Dziennie ten odcinek pokonuje około 140 tys. pojazdów. Często tworzą się tam korki. W czasie przebudowy kierowcy byliby zmuszeni do korzystania z tras zastępczych. Tak miałoby być do 2015 r.
Pojawił się pomysł na częściowe rozwiązanie problemu korków - most zastępczy. Do jego postawienia pomocne miałyby być konstrukcje wykorzystane przy Moście Syreny, stojącym w latach 1985-2000. Miałby on stanąć w osi ul. Krasińskiego przy pl. Wilsona.
Zdaniem dr. Andrzeja Brzezińskiego z firmy TransEko, który wypowiada się dla stołecznej Gazety, to jedyna dopuszczalna możliwość. Bo Wisła w tym miejscu Żoliborza jest najwęższa i lepszego miejsca na uruchomienie tymczasowego przejazdu się nie znajdzie.
To czy rzeczywiście taki most powstanie nie jest jeszcze przesądzone. - Miasto rozważa różne możliwości rozluźnienia natężenia ruchu w tym rejonie, jednak żadna decyzja jeszcze nie zapadła - mówi MM-ce Agnieszka Kłąb z biura prasowego ratusza.
Dopóki decyzja o moście przy Krasińskiego nie zapadnie, należy liczyć się ze zwiększonym natężeniem ruchu na Młocinach, Bielanach i Tarchominie, przez Żoliborz, Bródno, Targówek, po centrum Pragi i Śródmieście. Najbardziej dociążone zostaną mosty Skłodowskiej-Curie oraz Gdański, czyli te znajdujące się najbliżej przebudowywanej trasy.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?