Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przebudowa skrzyżowania przy dworcu Centralnym. Będą naziemne przejścia dla pieszych!

ap
Przebudowa skrzyżowania przy dworcu Centralnym. Będą dodatkowe przejścia dla pieszych
Przebudowa skrzyżowania przy dworcu Centralnym. Będą dodatkowe przejścia dla pieszych ZDM
Wiemy już, że w tym roku dojdzie do zmian w rejonach dworca Centralnego. Na skrzyżowaniu ul. Emilii Plater i Al. Jerozolimskich pojawią się dwa dodatkowe przejścia dla pieszych.

Przebudowa skrzyżowania przy dworcu Centralnym. Będą dodatkowe przejścia dla pieszych

Skrzyżowanie przy dworcu Centralnym uchodzi za jedno z najmniej komfortowych skrzyżowań dla pieszych w Warszawie. Na drugą stronę ulicy można przedostać się tylko przejściami podziemnymi, które nie są wyposażone ani w windy, ani w pochylenie czy ruchome schody. W związku z tym pojawił się projekt, aby wytyczyć dodatkowe przejścia dla pieszych - tym razem naziemne.

- Wykonawca dokumentacji projektowej przedstawił dwa warianty proponowanych zmian. Jeden z nich zakładał wyznaczenie nowych „zebr” przez ul. E. Plater (po stronie Dworca Centralnego) i przez Al. Jerozolimskie (od strony Mariotta). To drugie przejście będzie umożliwiać także dojście do przystanków tramwajowych przy dworcu. Oprócz przejść, pojawią się też przejazdy rowerowe, które pozwolą poruszać się rowerem w ciągu ul. E. Plater - informuje Zarząd Dróg Miejskich.

ZDM zapewnia, że zmiany, które mają zajść, nie będą utrudnieniem dla kierowców. - Wprowadzając zmiany, bierzemy pod uwagę interes wszystkich uczestników ruchu, tak aby nowe rozwiązania nie pogorszyły warunków jazdy. W szczególności dotyczy to wyjazdu samochodów i autobusów z ul. E. Plater od strony Dworca Centralnego w kierunku ul. Marszałkowskiej i ruchu tramwajów w ciągu Alej Jerozolimskich - oświadczają przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich.

Aby nowe przejścia faktycznie nie były uciążliwe dla kierujących, konieczne będzie precyzyjne wyliczenie zmian w cyklu sygnalizacji. Wstępnie można stwierdzić, że pojawienie się nowej "zebry" skróci czas wyświetlania zielonego światła dla pojazdów jadących Alejami o ok. 3-4 sekundy w zależności od kierunku jazdy oraz pory dnia. Dodatkowe pasy to z kolei ułatwienie dla jadących z ul. Emilii Plater. Dla nich światła będą palić się o 9 sekund dłużej.

ZDM postanowił zrezygnować z wytyczania trzeciego przejścia dla pieszych - przez Al. Jerozolimskie po stronie wschodniej. Gdyby taka "zebra" się pojawiła, czerwone światło dla wszystkich kierunków musiałoby świecić się przez dodatkowe pół minuty. Znacznie utrudniłoby to ruch zarówno samochodowy i autobusowy, jak i tramwajowy.

Dokumentacja dla budowy dwóch nowych przejść ma być gotowa przed końcem kwietnia. Realizacja inwestycji jest zaplanowana na drugą połowę 2016 roku.

Czytaj też: Nowy plac Narutowicza. „Miejsce spotkań, a nie węzeł przesiadkowy”



Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto