Warszawa Zachodnia z kolejnym etapem prac
Prace przy modernizacji stacji kolejowej Warszawa Zachodnia trwają w najlepsze. Obecnie toczą się m.in. przy budowie peronów nr 6 oraz 7. Powstają nowe zadaszenia peronów. Rozpoczęły się także prace związane z budową schodów i rampy północnej. Modernizacja inwestycji wchodzi w kolejny etap, w związku z czym w nocy ze środy na czwartek, z 30 czerwca na 1 lipca, kolejarze zmienią organizację ruchu w al. Prymasa Tysiąclecia. - Ruch w kierunku Al. Jerozolimskich zostanie skierowany do wyremontowanej części tunelu - informuje miasto.
Zmiany w tunelu
Kolejarze przygotowują się także do rozpoczęcia kolejnego etapu remontu tunelu w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia. W nocy ze środy na czwartek, z 30 czerwca na 1 lipca, zamknięta zostanie zachodnia część tunelu.
- Kierowcy jadący od ul. Kasprzaka w stronę Al. Jerozolimskich zostaną skierowani na jezdnię prowadzącą przez wyremontowaną już środkową część tunelu. Będą tu mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu: jeden do skrętu w prawo, drugi do skrętu w lewo. Z obydwu możliwa będzie także jazda na wprost. Po wyjeździe z tunelu kierowcy będą mieli możliwość skrętu w prawo w Al. Jerozolimskie lub przejazdu na wprost w kierunku ronda Zesłańców Syberyjskich i ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. - informuje miasto. Zamknięcie zachodniej części tunelu potrwa do końca sierpnia. Kolejnym etapem utrudnień będzie zamknięcie części wschodniej na kolejne dwa miesiące.
Dla jadących w przeciwnym kierunku zasady ruchu pozostają bez zmian: kierowcy skręcający z Al. Jerozolimskich (od strony Włoch) w lewo w al. Prymasa Tysiąclecia są kierowani do wschodniej części tunelu. Po wyjechaniu z tunelu pod rondem Zesłańców Syberyjskich przejeżdżają na drugą jezdnię specjalnie wybudowanym łącznikiem. Drugi pas tej jezdni jest dostępny dla skręcających z Al. Jerozolimskich (od strony Śródmieścia) w prawo w al. Prymasa Tysiąclecia i dla jadących na wprost z ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.
Modernizacja Warszawy Zachodniej
Trwa modernizacja stacji Warszawa Zachodnia, czyli stacji obsługującej najwięcej pociągów w stolicy. W ramach inwestycji wybudowane zostaną dodatkowe perony, a wszystkie platformy, także te istniejące, będą zadaszone. Komunikację w obszarze stacji ułatwi kładka, która połączy Wolę i Ochotę. Całkowicie zmieni się także przejście podziemne – aby wybudować szersze przejście podziemne rozebrany zostanie fragment obecnego przejścia od strony ul. Tunelowej. Według zapewnień PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. inwestycja będzie skończona do 2023 r.
Zobaczcie też:
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?