Wiadukty na Agrykoli są częścią wybudowanej w latach 70. XX wieku Trasy Łazienkowskiej. Jak podaje stołeczny ratusz, dziś korzysta z niej ponad 100 tysięcy pojazdów dziennie. Po blisko 50 latach intensywnej eksploatacji obiekty te, podobnie jak wszystkie tego typu konstrukcje Trasy Łazienkowskiej, wymagają gruntownej modernizacji i dostosowania do obecnie obowiązujących standardów.
- Wiadukty Trasy Łazienkowskiej mają już prawie pięćdziesiąt lat – przyszedł więc czas, aby dostosować je do obecnych standardów. Prace, które zaplanowaliśmy, zakładają nie tylko generalną przebudowę – wiadukty zostaną również poszerzone tak, aby zmieścić ruch pieszy i rowerowy. Powstaną także pochylnie, umożliwiające łatwy dostęp do przystanków autobusowych Rozbrat – powiedział Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
W minionych latach wymianę przeszły obiekty na węzłach z Wisłostradą i Wałem Miedzeszyńskim. Pod koniec roku zakończyły się też prace przy odbudowie wiaduktu na Przyczółku Grochowskim.
Chętnych dziesięć firm
Do przebudowy wiaduktów Trasy Łazienkowskiej przebiegających nad parkiem Agrykola i rondem Stanisława Sedlaczka zgłosiło się 10 firm.
- Ich oferty mieszczą się w przedziale od 88 do 124 mln zł - podaje ratusz. - Teraz oferty zostaną zweryfikowane i sprawdzone. Prace w terenie ruszą po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą.
Zakres prac obejmie m.in. rozbiórkę istniejących wiaduktów, a następnie budowę nowych, bardziej wytrzymałych. Na przebudowanym fragmencie Trasy Łazienkowskiej o długości ok. 400 m, poza jezdniami, pojawią się obustronne ciągi pieszo-rowerowe, pochylnie poprawiające dostępność drogi dla osób z ograniczeniami ruchowymi, a także nowoczesne oświetlenie.
Inwestycja potrwa 32 miesiące. Prace będą podzielone na etapy.
- W taki sposób, aby zapewnić przez cały czas możliwość przejazdu trasą. Spowodowane inwestycją zmiany w organizacji ruchu będą wprowadzane na dużym obszarze miasta. Mają one usprawnić przejazd po Warszawie w czasie przebudowy fragmentu jednej z najbardziej obciążonych ruchem warszawskich dróg, jaką jest Trasa Łazienkowska - tłumaczy ratusz.
Już teraz wprowadzone zostało doraźne ograniczenie prędkości - do 40 km/h na obu wiaduktach, na odcinku ok. 400 metrów. Wydłużyło to czas przejazdu wiaduktem o ok. pół minuty, ale jednocześnie zmniejszyło ryzyko dalszych uszkodzeń konstrukcji.
Zobaczcie też:
Debata prezydencka o Gdyni. Aleksandra Kosiorek versus Tadeusz Szemiot
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?