Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przebudowa wiaduktu Trasy Łazienkowskiej wkracza w kolejny etap prac. Oto, jak teraz wygląda konstrukcja

Redakcja Warszawa
Redakcja Warszawa
Kolejny etap prac na wiadukcie przy Agrykoli.
Kolejny etap prac na wiadukcie przy Agrykoli. UM Warszawa
Przy Parku Agrykola w warszawie powstaje nowy, południowy wiadukt Trasy Łazienkowskiej. W piątek 28 kwietnia rozpoczęło się na nim układanie betonu. Wynikiem prowadzonych prac mają być dwa nowoczesne wiadukty łączące Śródmieście z Saską Kępą, Grochowem i Gocławiem.

Prace prowadzone są na wiadukcie przy samym Parku Agrykola na odcinku prawie półkilometrowym.

Przebudowa wiaduktu. Kolejny etap prac

„Powstają fundamenty, trwa szalowanie oraz zbrojenie filarów i płyty wiaduktu. Pierwsze podpory zostały już zabetonowane, a dzisiaj (red. piątek 28 kwietnia) nad rondem S. Sedlaczka rozpoczęło się betonowanie płyty – to na niej znajdzie się m.in. jezdnia oraz ciąg pieszo-rowerowy” – przekazał Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta.

Remonty, które ruszyły 28 kwietnia, polegają na zalewaniu stalowych prętów zbrojeniowych betonem. Cała operacja wymaga dostarczenia na budowę aż 700 m sześć. betonu, z którego powstanie ponad 50 metrów płyty nowego wiaduktu.

- Przy realizacji inwestycji pracuje obecnie ponad sto osób. Poza budową wiaduktu południowego kontynuowane są prace po stronie północnej. Trwa tam profilowanie nasypów, które będą obsadzane zielenią. Budowany jest także przystanek Rozbrat 02. Jego uruchomienie planowane jest jeszcze w tym kwartale – wskazała Agata Choińska-Ostrowska ze Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.

Kolejny etap prac na wiadukcie przy Agrykoli.

Przebudowa wiaduktu Trasy Łazienkowskiej wkracza w kolejny e...

Przypomnijmy, że przebudowane wiadukty Trasy Łazienkowskiej zostały zaprojektowane i wybudowane jako dwa bliźniacze, żelbetowe wiadukty płytowe w układzie ramowym. Ich długość to blisko 400 metrów. Jak przypomniały władze miast, konstrukcje te powstały wraz z pozostałą częścią Trasy Łazienkowskiej i były użytkowane od 1974 r.

Jednak w ostatnim czasie ich stan techniczny pozostawiał wiele do życzenia, konieczna była więc modernizacja.
Umowa na przebudowę została podpisana z firmą SKANSKA w lipcu 2021 roku. Pierwszy z wiaduktów – północny, został wyłączony z ruchu jeszcze z końcem stycznia ubiegłego roku, otwarty ponownie został natomiast po 11 miesiącach – w grudniu 2022 r.

Planowo inwestycja powinna zakończyć się w marcu 2024 roku. Na nowych wiaduktach, poza jezdniami, pojawią się obustronne ciągi pieszo-rowerowe, pochylnie poprawiające dostępność drogi dla osób z ograniczeniami ruchowymi a także nowoczesne oświetlenie.

Łączny koszt inwestycji to blisko 87,5 mln zł.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto