Przejścia naziemne na rondzie Czterdziestolatka w listopadzie. Al. Jana Pawła II częściowo zwężona, ale z nowymi drzewami

Redakcja Warszawa
Redakcja Warszawa
Wkrótce ruszy przebudowa ronda Czterdziestolatka oraz al. Jana Pawła II. Ratusz ogłosił przetarg zakładający budowę nowych przejść naziemnych, drogi rowerowej, nowych chodników oraz szpalerów drzew. Inwestycja ma zostać ukończona do końca listopada 2020 roku.

Przejścia naziemne na rondzie Czterdziestolatka w listopadzie

Inwestycja obejmuje kompleksową modernizację alei Jana Pawła II, między rondem ONZ a ul. Nowogrodzką, wraz z rondem Czterdziestolatka. Miasto przekonuje, że po jej zakończeniu ulica ta stanie się reprezentacyjną przestrzenią, której wygląd będzie przystawał do lokalizacji w ścisłym centrum stolicy. Istniejące jezdnie zostaną wyremontowane i przebudowane, tak aby zachować jednolity przekrój całego ciągu komunikacyjnego. Aktualnie w pobliżu Dworca Centralnego jezdnia rozszerza się do pięciu pasów ruchu, podczas gdy na dalszym odcinku kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy.

Ratusz zakłada, że dzięki ujednoliceniu zakładającemu zwężenie jezdni uda się wygospodarować miejsce dla pieszych, rowerzystów, parkujących samochodów oraz zieleni miejskiej. Po obu stronach ulicy powstaną drogi dla rowerów i chodniki, zostaną wybudowane zatoki postojowe oraz posadzone szpalery drzew. Według zarządzających Warszawą, zmiany podniosą funkcjonalność i bezpieczeństwo ulicy, która jest jedną z głównych arterii miasta. Jednocześnie, dzięki ujednoliceniu szerokości jezdni, zostanie zachowana dotychczasowa przepustowość ulicy.

Tak ma wyglądać nowe rondo Czterdziestolatka:

Przejścia naziemne na rondzie Czterdziestolatka w listopadzi...

Duże zmiany czekają rondo u zbiegu al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskich. Wyznaczone zostaną nowe naziemne przejścia dla pieszych po północnej stronie ronda (przy przystankach tramwajowych) oraz po stronie zachodniej (wraz z przejazdem rowerowym). Przejście dla pieszych i przejazd rowerowy powstaną również w osi ul. Nowogrodzkiej. Połączą dwie części tej ulicy rozcięte dotychczas ruchliwą arterią. W ramach prac wyremontowana zostanie też jezdnia i chodniki, które teraz będą szersze. Stanie się to dzięki przeniesieniu parkowania do nowych zatok postojowych.

W ramach prac projektowych szczegółowo zinwentaryzowane zostały wszystkie drzewa wzdłuż alei - aktualnie jest ich 42. Po zakończeniu inwestycji będzie blisko dwa razy więcej. Szpalery drzew zostaną posadzone wzdłuż niemal całego odcinka objętego inwestycją. Oprócz tego pojawi się ponad 5 tysięcy nowych krzewów, żywopłotów oraz bylin. Zasianych zostanie także blisko 1 300 m kw. nowych trawników. Po wschodniej stronie alei przy skrzyżowaniu z ul. Złotą powstanie skwer. W tym oraz innych miejscach łącznie ustawionych zostanie 35 nowych ławek. W ramach prac powstanie też infrastruktura rowerowa. Istniejąca droga dla rowerów wzdłuż al. Jana Pawła II, która kończy się przy rondzie ONZ, zostanie przedłużona w kierunku Mokotowa.

Pawilon Emilia. Co z kultowym budynkiem, który miał stanąć p...

Po zachodniej stronie alei droga dla rowerów będzie przeprowadzona przez rondo Czterdziestolatka i doprowadzona aż do ul. Nowogrodzkiej. Dwa przedzielone dotychczas odcinki tej ulicy połączy nowy przejazd rowerowy. To kolejny etap wytyczania rowerowego korytarza transportowego stanowiącego alternatywę dla Al. Jerozolimskich. Po zakończeniu prac w al. Jana Pawła II rowerzyści będą mogli pokonać Nowogrodzką w obu kierunkach na odcinku od ul. Marszałkowskiej do ul. Koszykowej.

W projekcie uwzględniono także szereg drobniejszych rowerowych usprawnień. Mocno uczęszczana droga dla rowerów i przejazd rowerowy po południowej stronie ronda ONZ zostaną poszerzone z 2 do 3 metrów, żeby lepiej sprostać dużemu ruchowi. Na nowej trasie wykonane zostaną łączniki rowerowe do ślepo zakończonych ulic Siennej i Śliskiej. Miasto ustawi też ponad 100 stojaków rowerowych.

Plac Pięciu Rogów zyska nowy wygląd. Tak zmieni się ścisłe c...

Oferty w przetargu można składać do 2 marca. Zgodnie z umową wybrany wykonawca na zakończenie prac będzie miał czas do końca listopada tego roku.

Zobaczcie też: Ile osób mieszka w Warszawie? Jak liczba ludności w stolicy zmieniała się w ostatnich stu latach

Wideo

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

S
Super

Jest to dobra inicjatywa miasto dla pieszych, są przykłady miast gdzie budowali miasto dla samochodów Moskwa - cała zakorkowana, a budują co roku coraz więcej dróg estakad likwidując przejścia. Los Angeles bez samochodu nie da się poruszać miastem. Samochód to jest rzecz prywatna, jeżeli zdecydowałeś się na niego Twój problem.

Już widzę jak piszą ja mieszkam tam, a praca tamto, chcę normalnie przejść przez drogę, nie schodzą podziemiami!!

G
Gość
13 lutego, 15:12, Gość:

świetny pomysł, żeby jeszcze bardziej zablokować centrum

13 lutego, 16:58, Gość niedzielny:

Buahaha ...pewnie kolejny specjalista od algorytmów i przepustowości. Pięknie słyszeć te jęki i [wulgaryzm]ścisk, stękajcie dalej jak wam to pomaga z frustracją bo logicznych zmian nie powstrzymacie 😁

Buahaha, ... Buahaha .., Buahaha ..,Buahaha ..

nie rżyj

M
Miszczyn

W tym mieście coraz bardziej się nie da żyć.

G
Gość niedzielny
13 lutego, 15:12, Gość:

świetny pomysł, żeby jeszcze bardziej zablokować centrum

Buahaha ...pewnie kolejny specjalista od algorytmów i przepustowości. Pięknie słyszeć te jęki i [wulgaryzm]ścisk, stękajcie dalej jak wam to pomaga z frustracją bo logicznych zmian nie powstrzymacie 😁

G
Gość

Warszawa miasto ped.łów - to też obraźliwe?

G
Gość

Warszawa miasto [obraźliwe]ów, coraz więcej ścieżek rowerowych

G
Gość

świetny pomysł, żeby jeszcze bardziej zablokować centrum

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3