Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przyspieszyły prace nad kładką przez Wisłę. Podpory lądowe są już gotowe

Redakcja
Jak postępują prace nad budową kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę? Dostaliśmy porcje nowych informacji. Gotowe są już wszystkie trzy lądowe podpory nowej przeprawy, a także zakończyło się pogrążanie w dnie Wisły ścianek pod budowę podpór rzecznych.

Przypominamy, że podczas wakacji tempo prac paradoksalnie spadło z uwagi na niski poziom wody w Wiśle. Na początku września prace przyspieszyły. Wówczas ryzyko zahaczenia przez pływający sprzęt o nieregularne dno rzeki spadło, a Budimex, który jest wykonawcą prac, mógł ponownie zacząć pracować na pełnych obrotach. Ukończono budowę trzech lądowych podpór mostu pieszo-rowerowego. Natomiast w kontekście podpór rzecznych zakończyło się pogrążanie w dnie Wisły wszystkich 216 ścianek szczelnych pod budowę tychże podpór.

Przyspieszyły prace nad kładką przez Wisłę. Podpory lądowe s...

Każda podpora będzie się składać z trzech fragmentów. To tzw. korek betonowy, fundament i filar. Dwa pierwsze elementy służą osadzeniu podpory w ziemi. Podpora P2 już je posiada – w pierwszym tygodniu października Budimex wykonał korek, a następnie zabetonował fundament. Do jego zbrojenia zużył 32 tony stali, którą zalał 243 m sześc. betonu. Wcześniej do wykonania korka wykorzystano 138 m sześc. betonu niekonstrukcyjnego.

Tyle samo materiałów Budimex zużył, żeby wykonać dwa pierwsze fragmenty podpory P3. Jej betonowanie nastąpiło w środę, 12 października. Jak wskazuje miasto - było dosyć widowiskowe a niektórzy mieszkańcy idący po stronie Bulwarów Wiślanych zatrzymywali się na chwilę i przyglądali się betonowozom z efektownie rozłożonymi wysięgnikami i umocowanymi na nich rurami, którymi przez ponad 5 godzin wylewano beton.

ZDM / Budimex

Beton pozostało wylać jeszcze pod podporę P4, ale do tego potrzeba jeszcze trochę czasu. W tym tygodniu rozpoczęły się prace przy wykopie pod utworzenie betonowego korka. Wstępnie betonowanie planowane jest na 26 października. Termin ten może ulec zmianie ze względu na trudniejsze warunki geologiczne – wykop prowadzony jest w iłach.

Prace równolegle prowadzone są też na brzegu

Po stronie Bulwarów Wiślanych zabetonowano płaszcz i oczep długiego na 85 m muru oporowego. Płaszcz to betonowe pokrycie dotychczasowych wbitych ścianek szczelnych muru, a oczep to inaczej gzyms. Z kolei po stronie praskiej charakterystyczny, bo wygięty na kształt litery L mur oporowy P1 i P2 podpory P7 został zakończony we wrześniu. Pozostałe lądowe podpory też już są gotowe. To zresztą najłatwiejsze do dostrzeżenia części budowanej przeprawy – ze względu na filary przygotowane do posadowienia na nich ustroju nośnego mostu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto