Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Punkty Obsługi Pasażera ZTM w Warszawie. Warszawiacy narzekają, że znikają kolejne punkty. ZTM: to przez małe zainteresowanie

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
WTP
ZTM zamknął niedawno Punkt Obsługi Pasażerów na Żelaznej, w związku ze zmianą siedziby. Nieczynny jest także punkt na stacji metra Plac Wilsona. Mieszkańcy się skarżą i chcą wyjaśnień. Szczególnie zamknięcie punktu na Żoliborzu miało wpłynąć na komfort podróżnych i…kierowców.

Oba punkty cieszyły się na tyle dużym zainteresowaniem, że ich zamknięcie wywołało natychmiastową reakcję. W sprawie punktu na Woli zareagował zasiadający w Radzie Warszawy Mariusz Budziszewski. Natomiast w sprawie punktu na Placu Wilsona radny dzielnicy Żoliborz - Piotr Wertenstein-Żuławski.

Jak zwracają uwagę radni, mieszkańcy skarżą się na brak możliwości korzystania z tych punktów ze względu na to, że mieszczą się one w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. W Punktach Obsługi Pasażerów załatwiane są bowiem także sprawy związane z abonamentem mieszkańca. Jego wydawaniem, zmianą danych (to można załatwić wyłącznie w POP) czy przedłużaniem.

W pierwszym przypadku, ulicy Żelaznej, po ponad 10 latach warszawski Zarząd Transportu Miejskiego opuścił dotychczasową siedzibę przy ul. Żelaznej, dlatego zlikwidował punkt obsługi. ZTM przeniósł się do budynku przy ulicy Grochowskiej 316/320 do biurowca po dawnej fabryce PZO. W związku z czym tam funkcjonuje nowy POP – związany z siedzibą ZTM.

Radny Budziszewski zwraca jednak uwagę, że: najbliższy punkt dla mieszkańców Woli jest na II linii metra, stacji „Rondo ONZ”. Nie jest to komfortowa lokalizacja dla niektórych mieszkańców tej części Woli (Mirów, Nowolipki, Młynów, Czyste). Tam załatwiają też licznie swoje sprawy podróżny przejeżdżający metrem czy tramwajami. Jeden punkt mniej oznacza też większe kolejki.

W przypadku Placu Wilsona Piotr Wertenstein-Żuławski alarmuje wręcz, że punkt zamknięto w momencie, gdy strefa na Żoliborzu ruszyła niedawno część mieszkańców wciąż realizuje wyrabianie abonamentów mieszkańca, a ta decyzja zmusza żoliborzan do podróżowania w tych sprawach do innych dzielnic, a likwidacja punktu utrudnia obsługę całej dzielnicy. Ogranicza bowiem możliwości także mieszkańców Żoliborza korzystających z transportu publicznego. Jak zapewnia nas jednak rzecznik prasowy ZTM, Tomasz Kunert, punkt został czasowo zamknięty właśnie ze względu na małe zainteresowanie pasażerów.

Zaobserwowaliśmy też, że pasażerowie coraz więcej spraw załatwiają w sposób „bezkontaktowy” czyli za pośrednictwem internetu czy też urządzeń, np. biletomatów czy aplikacji na smartfony. My także rozszerzyliśmy możliwości załatwiania spraw pasażerskich przez internet - dodaje rzecznik ZTM.

ZDM przypomina, że część spraw związanych z abonamentem mieszkańca można załatwić jednak także z domu, pod adresem [email protected].

Aby przez internet przedłużyć abonament lub uzyskać nowy, należy wysłać na adres [email protected]:

  1. wniosek zawierający swoje imię, nazwisko i datę urodzenia,
  2. skan potwierdzenia dokonania opłaty abonamentowej (opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Zarządu Dróg
    Miejskich – 45 1030 1508 0000 0005 5005 9002) i wszystkich niezbędnych dokumentów, w tym:
  • pierwszej strony zeznania podatkowego PIT za rok poprzedni, poświadczonej przez właściwy urząd skarbowy w Warszawie lub
  • w przypadku rozliczenia podatku PIT za pomocą środków komunikacji elektronicznej – wydrukowanej pierwszej strony zeznania PIT w roku poprzednim oraz wydrukowanego Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO) z wygenerowanym numerem dokumentu, zgodnym z identyfikatorem dokumentu UPO lub
  • zaświadczenia wydanego przez urząd skarbowy, potwierdzającego złożenie w roku poprzednim zeznania podatkowego PIT, w którym wskazano obszar m.st. Warszawy jako miejsce zamieszkania i składania zeznania podatkowego,

zgodnie ze szczegółową procedurą zawartą na dole strony, w pliku „Abonament z domu – opis procedury”.

Na podstawie skanów wszystkich potrzebnych dokumentów pracownik ZDM wypełnia wniosek w systemie obsługi SPPN i po ich pozytywnej weryfikacji, a także weryfikacji płatności, wysyła wnioskodawcy abonament drogą mailową. Czas wyrobienia dokumentu zdalnie wynosi ok. 7 dni roboczych. Abonament należy wydrukować i wykładać za szybą pojazdu. Dokumenty z wnioskiem złożonym mailowo będą weryfikowane przez pracowników ZDM. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, wydany zdalnie abonament zostanie unieważniony. Wszystkie osoby, które otrzymały abonament drogą elektroniczną wcześniej, od 1 października 2021 r. nie są zobowiązane do stawienia się osobiście w jednym z Punktów Obsługi Pasażerów ZTMotwiera się w nowej karcie z oryginałami niezbędnych dokumentów, aby potwierdzić tożsamość.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto