18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Dopalacze ryją banię" - kampania

Beata Zawadzka
Włodzimierz Paszyński
Włodzimierz Paszyński Beata Zawadzka
- Internetowa kampania przeciwko dopalaczom ma trafiać do wszystkich, a swoim hasłem jednych zaszokować, innych skłonić do przemyśleń - mówi terapeuta Rafał Rutkowski. "Dopalacze ryją banię", więc ratusz promujący akcję chce edukować i ostrzegać.

Włodzimierz Paszyński, zastępca prezydenta m.st. Warszawy, przypomniał na konferencji prasowej 24 listopada, że walka z dopalaczami nie zaczęła się dwa miesiące temu.
Wcześniej sprawą zajęło się problemem Biuro ds. Przeciwdziałania Narkomanii, a teraz Urząd Miasta postanowił wesprzeć tę inicjatywę.

- Obecnie zmienił się także stan prawny, sklepy sprzedające dopalacze zostały zamknięte, a więc mogłoby się wydawać, że problem został rozwiązany, w rzeczywistości jednak wcale tak nie jest. Handel tym rodzajem narkotyku przeniósł się do internetu i właśnie stąd pomysł kampanii internetowej - mówi Włodzimierz Paszyński, wiceprezydent miasta, pedagog i nauczyciel. Zaznacza też, że najważniejsze są działania profilaktyczne. Konieczne jest diagnozowanie przyczyn. - Młodzież potrzebuje alternatywy. Jest to wyzwanie dla rodziców i nauczycieli, których zadaniem powinno być wskazanie lepszego rozwiązania - powtarza zastępca prezydenta Warszawy. Młodzieży trzeba pomóc znaleźć sposób na życie, swego rodzaju pozytywny dopalacz, który będzie ją wewnętrznie budował, a nie niszczył.

Owoc zakazany lepiej smakuje
- Delegalizacja dodała dopalaczom otoczkę owocu zakazanego. Dochodzi do tego adrenalina związana ze zdobywaniem środka odurzającego, co bardzo pociąga młodych ludzi. Łamanie reguł jest w modzie - mówi Irena Chmiel. Tłumaczy również dlaczego kampania "Dopalcze ryją banię" prowadzona jest głównie w internecie. Około 90 proc. młodzieży korzysta z internetu codziennie. Nie bez znaczenia jest również fakt, iż internet funkcjonuje 24 godziny na dobę. Kampania, skierowana do ludzi w wieku 14-28 lat, ma być prowadzona do końca grudnia na portalach internetowych takich jak: fotka.pl, sciaga.pl, dlaStudenta.pl, wp.pl, o2.pl, na Facebooku i najpopularniejszym polskim komunikatorze Gadu Gadu.

Więcej przeczytasz w serwisie Wiadomości24.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: "Dopalacze ryją banię" - kampania - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto