Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont dworca Warszawa Zachodnia. Prace wkraczają w kolejny etap. Tak wygląda plac budowy

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Krystian Dobuszyński
Remont Warszawy Zachodniej. Pasażerowie mogą korzystać już z dwóch zmodernizowanych peronów na dworcu - od 16 stycznia z peronu nr 7, a od grudnia z peronu nr 6. Teraz rozpoczyna się kolejny etap prac modernizacyjnych. Jak poinformowali kolejarze, wykonawca przystąpi m.in. do robót, które zapewnią połączenie linii obwodowej i linii w kierunku Radomia. Sprawdźcie postępy przy remoncie w naszej galerii zdjęć oraz w artykule poniżej.

Podróżni na dworcu Warszawa Zachodnia od 16 stycznia mogą korzystać z kolejnego nowego peronu - numer 7. Wykonane został szerokie zadaszeniem, a peron oświetlono i wyposażono w ławki. Przygotowane są osłonięte poczekalnie oraz gabloty z rozkładami jazdy i tablice informacyjne. Na obecnym etapie przebudowy stacji dojście do nowego peronu nr 7 - podobnie jak do otwartego w grudniu peronu nr 6 - zapewni kładka.

Teraz rozpoczęto kolejny etap prac, który umożliwi organizację przejazdów między linią obwodową a linią radomską.

Na stacji Warszawa Zachodnia, przy utrzymanym ruchu kilkuset pociągów, udostępniliśmy już podróżnym dwa nowe perony. Teraz wykonawca rozpocznie prace, które zapewnią połączenie linii obwodowej i linii w kierunku Radomia. Inwestycja, która rozpoczęła modernizację linii średnicowej, zwiększa atrakcyjność i rolę kolei w aglomeracji warszawskiej i trasach przebiegających przez stolicę - mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Remont dworca Warszawa Zachodnia. Prace wkraczają w kolejny ...

Jeśli chodzi o postępy na budowie, na stacji widać już prace na kolejnym peronie nr 8. Budowana jest konstrukcja obok torów oraz zadaszenia. Peron planowany jest do udostepnienia przy marcowej korekcie rozkładu jazdy.

Zaawansowana jest budowa przejścia podziemnego. Między peronami 6 i 8 gotowa jest konstrukcja obiektu. Trasa połączy perony 1-8 z peronem na linii obwodowej (nr 9). Przejście będzie miało około 700 metrów długości i 60 metrów szerokości. Przewidziano przestrzeń na lokale użytkowe. Zapewniona będzie dostępność dla wszystkich podróżnych.

Na stacji i w jej obrębie przygotowane jest 6 km torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 43 rozjazdy. Zaawansowana jest budowa lokalnego centrum sterowania z komputerowymi urządzeniami. LCS ma zapewnić sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego.

Warszawa Zachodnia zapewni oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym będzie możliwe dzięki nowoczesnym urządzeniom i systemom komputerowym - zapewniają kolejarze.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto