Kolejarze chcą zwiększyć przepustowość linii obwodowej. To tam, od 2020 roku, w czasie zamknięcia podziemnego tunelu pod Śródmieściem, przez pięć lat będą kierowane wszystkie pociągi dalekobieżne. Do tego czasu "obwodówka" musi przejść spore zmiany.
Remont rozpoczął się już kilka miesięcy temu. W tej chwili trasa jest zamknięta dla ruchu pociągów. - Nowe perony są coraz bardziej widoczne m.in. na przystankach: Warszawa Koło i Warszawa Kasprzaka. Na niektórych wykonawca postawił już konstrukcję wiat - tłumaczy Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP. - Sprawnie przebiega budowa nowych wiaduktów kolejowych. Nad ul. Wolską rozciąga się już konstrukcja jednego z dwóch budowanych obiektów, a na ul. Kasprzaka widać nowe przyczółki kolejowej przeprawy. Przy wiadukcie na ul. Górczewskiej trwają prace nad budową nowych kładek dla pieszych - dodaje.
Budowa jest warta 196 milionów złotych. Za te pieniądze powstaną dwa nowe przystanki: Warszawa Koło (w okolicy ul. Obozowej) i Warszawa Powązki, a stacje Warszawa Wola, Warszawa Młynów oraz peron nr 8 Warszawy Zachodniej zostaną przebudowane. Wymienione zostaną również tory i trakcja. Dzięki temu zwiększy się przepustowość trasy. Wszystkie roboty powinny zakończyć się w połowie 2019 roku.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?