Remont linii średnicowej sparaliżuje centrum Warszawy na kilka lat. Jakie inwestycje powstaną przy tej okazji? Sprawdzamy
Przykrycie torów nad linią średnicową
Burmistrz Woli apeluje o zmianę prawa i umożliwienie przemian w rejonie linii średnicowej. Chodzi o wykop wzdłuż Alej Jerozolimskich pomiędzy aleją Jana Pawła II a placem Zawiszy w którym znajdują się tory i przystanek Warszawa Ochota. Burmistrzowi zależy na uchwaleniu ustawy warstwowej. To znaczy, żeby po przykryciu torów można było np. sprzedać działkę bez tego co jest pod nią - torów kolejowych. O zmiany apelują też aktywiści. Miasto Jest Nasze nawołuje do przykrycia torów od ulicy Towarowej do Alei Jana Pawła II. - Powinniśmy przykryć ten teren. Były takie już projekty wiele lat temu, żeby ten odcinek przykryć, to zdecydowanie, by ułatwiło mieszkankom i mieszkańcom Warszawy nam wszystkim, którzy poruszają się pomiędzy sąsiednimi dzielnicami. Oprócz remontu linii średnicowej, wymagana jest przebudowa wiaduktu tramwajowo-drogowego w ciągu Towarowej. Bezpośrednio z tej ulicy będzie także możliwe zejście na peron stacji kolejowej. Nie powróci zatem obecny układ, bo przy pl. Zawiszy nad torami powstanie plac miejski (na wizualizacji). W projekcie wygląda on jednak na dość mocno zabetonowany